Nyheter

Arkiv

Kategorier

Välkommen Monica!

Postad: 2021/09/30

 

Vi har nöjet att få presentera ytterligare en ny medarbetare, Monica Lundqvist! Monica har en verkligt gedigen erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning. Hon hanterar allt från löpande redovisning till bokslut i små och stora organisationer, både svenska och internationella. Hon har under en lång tid arbetat i tid- och projektintensiva verksamheter och därmed skaffat sig breda kunskaper inom affärssystem som många av våra kunder använder. Monica har även varit aktiv i projekt kring byte av affärssystem hos sina tidigare arbetsgivare.

När Monica är ledig återvänder hon gärna till sina barndomstrakter vid Höga kusten. Där får hon sin återhämtning samtidigt som hon passar på att vårda släktens hus.

Varmt välkommen till oss Monica, du blir ett mycket välkommet tillskott i vår konsultgrupp!

 

 

 


 

Ny ekonomikonsult – Victoria!

Postad: 2021/09/23

Vi har återigen den stora äran att välkomna en ny medarbetare. Victoria Bystedt har nu börjat som ekonomikonsult hos oss.

Victoria har många års erfarenhet från olika uppdrag inom ekonomi. Hon har varit på flera projektintensiva bolag och arbetat inom flertalet olika system. Allt från löpande redovisning, leverantörsreskontra, kundreskontra, fakturering och avstämningar har varit hennes arbetsuppgifter genom åren. Kort sagt så har hon erfarenhet av det mesta som förekommer på en ekonomifunktion. Extra roligt och värdefullt för oss är att hon har goda kunskaper i ett par av de affärssystem som många av våra kunder använder.

När Victoria inte jobbar spenderar hon gärna sin tid på landet. Nu på hösten är det framför allt svampskogen som lockar.

Vi är så glada att ha dig ombord Victoria, varmt välkommen till oss!

 

 


 

Europas Bästa Arbetsplatser 2021 – Vi är en av dem!

Postad: 2021/09/21

Vi är så glada och stolta över att kunna berätta att vi har blivit utsedda till en av Europas bästa arbetsplatser 2021 av organisationen Great Place To Work ®! De senaste fyra åren har vi varit med på deras listor över Sveriges bästa arbetsplatser och i år kammade vi dessutom hem en andraplats. Organisationerna som blir placerade i topp är sedan med och tävlar om en av de åtråvärda platserna på listan över Europas bästa arbetsplatser.

”Europas bästa arbetsplatser ™ har satt en ny standard för vård av medarbetare inom en mängd olika branscher” säger Michael C. Bush, CEO på Great Place To Work ®. ”Dessa företag drivs av den typ av ledare som är stolta över att stödja sina anställdas behov. De skapar flexibla arbetsmiljöer där alla kan trivas, oavsett vem de är eller vad de gör för verksamheten.”

”Wow! Inte nog med att vi under fyra år utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Vi har nu också kommit in på listan över Europas bästa arbetsplatser. Det är ett stort erkännande av allt arbete vi lagt ner på att ha ett optimalt arbetsklimat och hög trivselfaktor. Vi är enormt hedrade och det utmanar också till att bli ännu bättre i framtiden.” säger Per Sundbom, VD och grundare på Sundbom & Partners.

Resultatet i rankningen baseras till största del på vad medarbetarna tycker och tänker om arbetsplatsen.

På Sundbom & Partners får jag möjlighet att utvecklas både professionellt och som medmänniska” säger en av våra medarbetare.

Jag har redan från första början känt mig som hemma på Sundbom & Partners och stämningen är väldigt familjär” säger en annan medarbetare.

 

Se hela listan över Europas bästa arbetsplatser här>>

 

OM GREAT PLACE TO WORK

Great Place to Work® är en organisation som är globalt ledande i sitt arbete för arbetsplatsens kultur. Sedan 1992 har de undersökt mer än 100 miljoner anställda runt om i världen och utifrån dessa resultat kunnat definiera vad som gör en bra arbetsplats: förtroende. Great Place to Work verkar i mer än 60 länder. De hjälper organisationer att kvantifiera sin kultur och producera bättre affärsresultat genom att skapa en förtroendeingivande arbetsupplevelse för alla anställda. Allt de gör drivs av uppdraget att bygga en bättre värld genom att hjälpa varje organisation att bli ett bra ställe att arbeta, för alla.

 

 


 

Välkommen Annika till vårt konsultgäng!

Postad: 2021/09/10

Vi har fått ytterligare en ny medarbetare i Göteborg, Annika Alftrén heter vårt senaste tillskott. Annika har lång erfarenhet som ekonom i olika roller. Hon har bland annat varit ansvarig för bokslutsprocessen i koncerner, gjort likviditetsprognoser och kostnadsanalyser. Hon har även haft ansvar för löpande redovisning, skatt, löner och pensioner.

Efter ett par spännande år utomlands är Annika åter i tjänst i Sverige, vilket vi naturligtvis är mycket glada för! Hos oss kommer hon in som Maconomykonsult och har redan rivstartat med ett uppdrag hos en av våra större kunder.

Varmt välkommen till oss Annika!

 

 


 

Ny konsultchef för vår interimsverksamhet

Postad: 2021/08/24

Vi välkomnar nu Cecilia Elvind, som Konsultchef för vår interimsverksamhet. Cecilia har en lång och bred erfarenhet inom områden som ekonomi, system, projekt, personal, ledarskap och sälj. Hon har tidigare arbetat på en medelstor svensk internationell koncern inom trading och även på mjukvaruföretag. Cecilia har ett stort intresse av att hjälpa människor och företag att utvecklas ihop långsiktigt, att finna de bästa lösningarna för bägge parter.

 

Vi är så glada över att ha Cecilia ombord och hon själv säger att hon med stor glädje ser fram emot att få möta konsulter, kunder och samarbetspartners, såväl befintliga som nya.

 

Tveka inte att höra av er till Cecilia för att diskutera vad vi på Sundbom & Partners skulle kunna göra ihop med just er. Ni når henne på cecilia.elvind@sundbompartners.se.

 


 

Ny Maconomykonsult till vårt team

Postad: 2021/08/19

 

Vi rivstartar hösten med att välkomna en ny medarbetare till vårt Göteborgskontor, Sara Skoglund! Sara kommer närmast från MAQS Advokatbyrå där hon främst jobbat med kundreskontra i Maconomy. Hos oss kommer hon i första hand ha rollen som Ekonomi- och Maconomykonsult.

Det ska bli väldigt spännande att testa på konsultrollen så det här ska bli jätteroligt!” säger Sara själv. Förhoppningen är också att få lära sig mer om Maconomy som affärssystem och då har hon hamnat helt rätt.

Vi tycker också att det ska bli roligt med Sara i vårt gäng! Dessutom upplever vi ett högt tryck på marknaden efter kunniga Maconomyekonomer så det blir ett mycket välkommet tillskott för oss.

 

 

 


 

Lyckad sommaraktivitet i det vackra vädret

Postad: 2021/06/24

 

Äntligen fick vi möjlighet att träffas igen för vår årliga sommarfest! Dock fick det bli på respektive ort då vi väntar med resandet lite till. Vädret var på vår sida och tillät både aktivitet och middag utomhus. Då vi fortfarande arbetar hemifrån så var det här extra roligt och så välbehövligt!

Stort tack till Activity för en superlyckad aktivitet, som vi dessutom kunde genomföra i både Stockholm och Göteborg! Även stort tack till Josefina och Långedrag Värdshus för jättegod mat och fin service!

Nu har vi tankat massor av energi som garanterat kommer räcka fram tills den kommande semestern. Med detta vill vi också passa på att önska er alla en riktigt

Trevlig midsommar och en fortsatt Glad sommar!

 

   

 


 

Sundbom & Partners blir en del av Mirovia Group

Postad: 2021/05/27

Vi är stolta över att meddela att Sundbom & Partners-koncernen blir en del av Mirovia Group. Mirovia är en nordisk koncern som investerar i entreprenörsledda bolag som erbjuder mjukvarulösningar och nischade IT-tjänster inom verksamhetskritiska områden.

Tillsammans med våra systerbolag PX Expert och Project Software kommer vi förstärka affärsområdet ERP, där vår sedan tidigare samarbetspartner Transformant redan ingår.

Vi är väldigt stolta och glada över att vi äntligen kommit i mål. Vi har varit i dialog med Sundbom & Partners under en tid och det är en investering som initierats av Transformants ledning (plattformsbolag inom affärsområde ERP). Genom Sundbom & Partners stärker vi vårt kunderbjudande inom ERP och vi blir nu en av de ledande, oberoende leverantörerna i Norden. Vi täcker nu, förutom Unit4, också Maconomy, Visma PX, IFS och Rexor”, säger Sebastian Karlsson, Founding Partner på Mirovia.

Tillsammans med Mirovia och de övriga bolagen i gruppen kan nu Sundbom & Partners fortsätta sin tillväxtresa in i en ny spännande fas. Med det ‘mindset’ och de mål som Mirovia och Transformant har så känns detta steg väldigt inspirerande och utmanande”, säger Per Sundbom VD och grundare.

Vi har länge tyckt att Sundbom & Partners har haft en sund kund- och företagsfilosofi och vi har redan haft ett väldigt gott samarbete. Med Sundbom & Partners som en del av Mirovia-familjen blir vi tillsammans ännu bättre rustade att hjälpa kunder i flera branscher och med större åtaganden” fyller Magnus Sonander en grundarna av Transformant.

Tillsammans med Mirovia och de övriga bolagen i gruppen kan nu Sundbom & Partners fortsätta sin tillväxtresa in i en ny spännande fas. Med det ‘mindset’ och de mål som Mirovia och Transformant har så känns detta steg väldigt inspirerande och utmanande”, säger Per Sundbom, VD och grundare av Sundbom & Partners.

 


 

Möt våra medarbetare – Det här är Maria!

Postad: 2021/04/22

Möt Maria, en av våra fantastiska konsulter! Maria har jobbat på Sundbom & Partners i ganska exakt fem år nu och hon säger att största anledningen till att hon trivs så bra är helt klart kollegorna. ”Vi hinner ju inte tröttna på varandra heller eftersom vi inte jobbar ihop hela tiden” säger hon med ett skratt. Kunskapen bland kollegorna är oerhört värdefull, alla delar med sig och lär av varandra. Även om alla är mer eller mindre utspridda hos olika kunder så finns det en otroligt fin gemenskap och stämningen på företaget är lättsam och familjär.

”Jag har lärt mig massor om affärssystem!”

Rollen som konsult har gett Maria stora möjligheter till att utvecklas. Hon är ekonom i botten och hade sedan tidigare mest erfarenhet från löpande ekonomiarbete. Genom uppdrag via Sundbom & Partners har hon fått lära sig att göra både årsbokslut och årsredovisning helt på egen hand, vilket hon inte gjort själv innan. Systemkunskap hade hon till viss del sedan tidigare då hon jobbat länge i Maconomy. Under åren på Sundbom & Partners har hon fått chansen att utveckla och fördjupa sin kunskap just inom Maconomy som affärssystem och nu har hon bland annat varit med och implementerat systemet hos kund.

”Det är ju faktiskt inte läskigt att vara konsult.”

Vi frågade Maria vad hon har lärt sig som konsult hos Sundbom & Partners. Hon säger att förutom att ha lärt sig massor om affärssystem så har hon framför allt ökat sitt självförtroende. Innan var hon ”nervös och tyckte att det kändes läskigt att vara konsult”, nu har hon lärt sig att inte vara rädd. Hon känner sig även trygg med att Sundbom & Partners inte säljer in mer än vad hon kan leverera och det finns alltid kollegor att vända sig till om hjälpen skulle behövas.

”Man behöver inte byta jobb för att byta jobb.”

Det bästa på Sundbom & Partners tycker Maria är flexibiliteten. Att inte behöva ”byta jobb för att byta jobb”, skönt att kunna behålla samma trygga arbetsgivare och ändå få chansen att utvecklas hela tiden. Kollegorna och forumet där man kan ställa frågor och ta del av varandras erfarenheter är också toppen. Likaså halvdagen varje månad för kompetensutveckling. Hon uppskattar även att det är en platt organisation, inte så hierarkisk. Att ledningen på olika sätt visar att de genuint bryr sig är också en viktig del och gör att man känner sig väldigt uppskattad som medarbetare på Sundbom & Partners.

 


 

Sundbom & Partners utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser 2021!

Postad: 2021/03/25

Vi har gjort det igen! För fjärde året i rad har Sundbom & Partners blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av organisationen Great Place To Work. Man tävlar i kategorier baserade på storlek på organisation och vi ingår i kategorin Små organisationer (20 – 49 medarbetare). 15 lyckliga organisationer får en plats på den åtråvärda listan och i år kammade vi hem en pallplats då vi lyckades klättra från 4:e till 2:e plats!!

Det här är en utmärkelse som betyder oerhört mycket för oss då vår högsta prioritet alltid har varit att samverka för en arbetsplats med optimalt arbetsklimat och hög trivselfaktor.

Great Place To Work utser varje år Sveriges Bästa Arbetsplatser, framför allt utifrån resultatet från en omfattande medarbetarundersökning. Undersökningen är anonym och behandlar samtliga delar som rör arbetsplatsen. Visst känner vi oss trygga med att våra medarbetare trivs hos oss men det är ändå roligt att få se det så här svart på vitt. Vi jobbar på en av Sveriges bästa arbetsplatser 2021 och har dessutom Sveriges bästa medarbetare, om vi får säga det själva!

I år är det kanske lite extra roligt att få en utmärkelse som denna då det har varit ett minst sagt omtumlande år. Den fysiska arbetsplatsen har sett annorlunda ut då de allra flesta av oss har jobbat hemifrån. Vi har behövt anpassa oss efter nya rutiner och det sociala utbytet får vi numera i form av digitalt umgänge. Vanligtvis firas Sveriges bästa arbetsplatser med en stor gala med middag och underhållning, arrangerat av Great Place To Work. Men precis som förra året firar vi i stället digitalt tillsammans med våra kollegor.

Vi vill rikta ett stort tack till alla er som på så många sätt bidrar till att vi får äran att jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser! Vi är så oerhört glada och tacksamma, utan just er som medarbetare skulle det inte alls bli lika bra och vi skulle inte alls ha lika roligt på jobbet. Nu längtar vi bara efter att få ses på riktigt igen, vi hoppas att det blir snart!

Här kan ni läsa mer om Great Place To Work och se hela listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser 2021.