Välkommen! Vill du bli en av oss?

Utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser 5 år i rad!

 

      • Tycker du det är viktigt att ha roligt på jobbet?
      • Vill du utvecklas inom ekonomi eller affärssystem? Eller kanske inom båda?
      • Vill du ha möjlighet att testa olika branscher utan att samtidigt behöva byta arbetsgivare?
      • Tar du gärna avstånd från auktoritärt ledarskap och vill känna dig sedd och hörd av din chef?
      • Kanske är du även intresserad av en bra lön och fina förmåner?

 

Svarar du ja på dessa frågor är det klart värt att läsa vidare!

 

Sundbom & Partners är ett mindre men samtidigt väletablerat bolag, något som våra medarbetare säger sig uppskatta mycket. Vi får ofta höra att det är en speciell stämning hos oss. ”Familjärt”. ”Nära till skratt”. ”Man känner sig som en i gänget redan från start”. Vi är naturligtvis beredda att instämma. Det är bland annat därför vi själva är här. Vi kallar oss för Sundbomfamiljen då det nästan känns som om vi vore en enda stor härlig familj. För oss är det viktigt att det ska kännas roligt att gå till jobbet. Vi har alltid kul tillsammans! Det är inte för inte vi har blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplats hela fem år i rad.

Sundbom & Partners som arbetsplats erbjuder:
  • Sund balans mellan jobb och privatliv
  • Kompetensutveckling
  • Möjlighet att bygga ett gediget CV
  • Olika lönemodeller att välja bland
  • Trevliga kollegor med fin sammanhållning
  • Mycket skratt & högt i tak
  • Roliga kickoff-resor varje år & månatliga sociala aktiviteter
  • Hybridarbete så länge kund tillåter
  • Fina förmåner
  • Trevliga kontor centralt i Stockholm och Göteborg

Som konsult hos oss har du möjlighet att variera mellan korta och längre uppdrag. Det betyder att du kanske under en period sitter på ett längre heltidsuppdrag hos en och samma kund. En annan period kanske du i stället har kortare deltidsuppdrag hos flera kunder parallellt. Givetvis tar vi hänsyn till dina egna önskemål samtidigt som vi förstås även måste anpassa oss efter kundernas behov. Det kan bli mycket pusslande men så värt när både konsulterna och kunderna är glada och nöjda. Vi har konsulter som suttit hos samma kund i flera år medan andra föredrar att hoppa mellan kortare uppdrag.

Här kan du se några exempel på uppdrag våra konsulter utför hos kunderna.

Sundbom & Partners är ständigt på jakt efter fler ekonomikonsulter och affärssystemkonsulter. Tidigare erfarenhet från konsultbranschen är bra men inget måste. Det viktiga är att du trivs med omväxling och har hög social förmåga. Och givetvis att du kan affärssystem och/eller ekonomi.

 

Är du nyfiken på hur det är att jobba som konsult? Läs då gärna vårt inlägg om en av våra medarbetares konsultresa här.

Att jobba på Sundbom & Partners ska vara både roligt och utvecklande. Vi har ett familjärt klimat med en stark sammanhållning. Fem år i rad har vi placerat oss på listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser av organisationen Great Place To Work. 2021 blev vi dessutom utsedda till en av Europas Bästa Arbetsplatser. Det är något vi är mycket stolta över!

Vårt arbete präglas av följande fyra värdeord; Engagemang, Delaktighet, Glädje och Effekt. Känner du igen dig i dessa ord så passar du säkert in i vårt gäng. Läs mer om hur vi jobbar med våra värdeord här.

Vilka är Sundbom & Partners?

 

Sundbom & Partners är ett konsultbolag inom ekonomi och affärssystem. Bolaget bildades 2008 och vi firar därmed 15 års-jubileum i år. Vi arbetar nästan uteslutande med det som vi kallar för tid- och projektintensiva verksamheter. Det är till exempel konsultföretag, byråverksamheter inom flera olika branscher som IT, teknik, management, media, arkitekter och advokater.

De flesta av dessa kunder använder sig av affärssystem med stark projektredovisning som Maconomy, Visma PX, ReXor, IFS, Unit4 ERP eller Xledger.  Vårt fokus är att hjälpa kunder att hitta, införa, uppgradera och använda sitt affärssystem så att det på bästa sätt stödjer företagets verksamhet och processer.

Vi är snart 50 medarbetare fördelat i Stockholm och Göteborg. Våra kontor ligger centralt i båda städerna och dit är våra konsulter välkomna när som helst!

 

Kontakta oss om du vill veta mer. Kontaktuppgifter hittar du längst ner på sidan eller här.

Vanliga frågor om livet som konsult

Det händer att du är ensam konsult hos kund men eftersom du är behövd så kommer du vara mycket uppskattad och bli väl omhändertagen av kollegorna på den arbetsplatsen. Som konsult hos Sundbom & Partners har du dessutom alltid dina kollegor med olika kompetenser och erfarenheter bakom ryggen. Med hjälp av bland annat Teams-kanaler kan du som konsult hos oss nå rätt personer snabbt om du skulle behöva hjälp och stöd.

Det händer mycket sällan att våra konsulter står helt utan uppdrag då vi har stor efterfrågan på våra tjänster. I så fall har det handlat om korta perioder och då får du se det som ett tillfälle att luta dig tillbaka och passa på att njuta lite innan det är dags för nästa utmaning! Det här är annars ett utmärkt tillfälle för kompetensutveckling. Det kanske finns en kurs som lockar eller så är du nyfiken på att titta lite på något nytt system och kan följa med en kollega på uppdrag. Det finns alltid möjlighet till att stötta upp internt också.

Lönemodellen hos oss är valfri. Vissa väljer en helt och hållet fast lön medan andra föredrar att ha en del fast och en del rörlig. Det betyder att du oavsett får lön varje månad.

Våra kunduppdrag är allt mellan någon enstaka dag upp till flera år långa. Ett typiskt uppdrag hos oss sträcker sig över några månader.

Det är givetvis upp till respektive kund. Men i princip alla våra konsulter har möjlighet att jobba på distans, åtminstone till viss del.

Nej du behöver inte själv leta uppdrag. Det är säljteamets uppgift att hitta passande uppdrag till dig!

Våra kunder är främst tid- och projektintensiva verksamheter, såsom konsultbolag, byråverksamheter inom flera olika branscher som IT, teknik, revision, management, media samt arkitekter och advokatbyråer.

Här kan du se ett urval av våra kunder.

Det sker alltid i dialog mellan dig, din dedikerade konsultchef, säljare och potentiell kund. Din profil presenteras aldrig för kund utan din vetskap. Vi pusslar mycket för att uppdragen ska passa för respektive konsult. Rätt person på rätt plats är viktigt för oss. Du kan alltid känna trygghet i att inte behöva släppas ut på något som inte känns bra.

Oftast handlar det om att man har en tillfällig lucka eller ett tillfälligt behov av att ta in kraft utifrån. Det kan handla om föräldraledighet eller sjukskrivning bland den ordinarie personalen. Eller att de är extra hårt belastade under en period om de till exempel ska byta affärssystem eller göra en uppgradering. Ta hjälp av en konsult är ett bra alternativ då det inte är läge att anställa.

Lediga jobb

Erfaren Business Controller / Projektcontroller – Göteborg

Läs mer

Senior Ekonom (Bokslut och Maconomy) – Stockholm

Läs mer