Nyheter

Arkiv

Kategorier

Välkommen Sara Hornelius!

Postad: 2024/04/17

Nu har äntligen Sara Hornelius börjat hos oss i Stockholm! Här har vi en riktigt duktig ekonom som kommer finnas tillgänglig för uppdrag som ekonomikonsult framöver. Sara blir verkligen en tillgång för oss då hon både har stor kompetens inom redovisning samt erfarenhet av att medverka i och projektleda affärssystemsprojekt. Den perfekta kombinationen enligt oss på Sundbom & Partners!

När Sara inte jobbar umgås hon gärna med sin familj och vänner. För några år sedan upptäckte hon den stora tjusningen i cross fit så det blir även några träningspass i veckan.

”Det känns kul att äntligen få vara på plats och att få vara en del av Sundbom & Partners. Har fått ett fint välkomnande av ett härligt gäng!” säger Sara.

Välkommen till oss Sara, vi är så glada att du är på plats!

 

Är du intresserad av att anlita Sara eller någon av våra andra konsulter är du varmt välkommen att kontakta någon av oss. Kontaktuppgifter hittar du här.

 


 

Nya interimsuppdrag för ekonomer

Postad: 2024/04/16

Interimsuppdrag ekonomer

Ekonomer som antingen jobbar i egen regi eller har möjlighet att ta tillfälliga uppdrag – ansök till vårt underkonsultnätverk! Vi får in nya interimsuppdrag för ekonomer varje vecka där olika slags kompetenser efterfrågas. Det kan vara alltifrån längre heltidsuppdrag till kortare projektuppdrag på deltid och vissa även för hyrköp.

Just nu söker vi efter följande kompetenser för hyrköp i Stockholm;

⏩ Junior Ekonomiassistent till bred utvecklande roll, erfarenhet av projektadministration och fakturering
⏩ Ekonomiassistent med erfarenhet av Maconomy, kundreskontra och fakturering
⏩ Business Unit Controller inkl Team-lead, även djup kompetens inom redovisning

 

Om du ännu inte är en del av vårt nätverk är du varmt välkommen att ansöka redan idag!

 

 

Är du nyfiken på att höra mer om något av uppdragen är du varmt välkommen att kontakta:

Cecilia Elvind, Konsultchef Interim
📞+46 70-299 62 82
✉️ cecilia.elvind@sundbompartners.se

 

Är ert företag i behov av en tillfällig resurs på ekonomiavdelningen? Läs mer om vår Interimsverksamhet här.

Nya interimsuppdrag för ekonomer varje vecka


 

Tillgängliga ekonomikonsulter

Postad: 2024/03/27

Nedan ser ni ett urval av de interims-konsulter som finns tillgängliga just nu. Hittar ni någon intressant är ni välkomna att kontakta:

Cecilia Elvind, konsultchef Interim   –  📧 cecilia.elvind@sundbompartners.se   –  📞 070-299 62 82

Det går även bra att kontakta någon av oss andra på Sundbom & Partners, kontaktuppgifter hittar du här.

Vi har många fler konsulter i vårt nätverk så stämmer ingen av dessa riktigt in på vad just ni behöver så kolla gärna med oss och berätta om era behov så kikar vi på en lösning.

 

Affärssystemkonsult Unit4 ERP (Stockholm eller distans)

Affärsystemkonsult med lång erfarenhet inom olika systemprojekt, så som uppgraderingar, implementation, kravställning mm. Konsulten kan exempelvis hjälpa till med att få ordning på systemförvaltning eller stötta under övergång till en molnlösning. Hjälpt flertalet kunder att komma till rätta med sina interna projekt kring system.  Med en bakgrund som revisor har konsulten en djup förståelse för kundens ekonomiprocesser och behov av så väl uppföljning som ordning mellan olika moduler och redovisningen.

System: Unit4 ERP Cloud, Unit4 ERP (Agresso), IFS, Microsoft Dynamics
Tillgänglig: Omgående

 

Senior Ekonomikonsult  (Göteborg)

Senior Ekonomikonsult med bredd. Agerar i olika roller såsom exempelvis Finance Controller, Business Controller, Redovisningsansvarig och Koncernekonom.  Konsulten har erfarenhet av flertalet ekonomirelaterade arbetsuppgifter från olika branscher. Fokus på att få ihop siffermaterial och att arbeta mot deadlines. Är analytisk, förmåga att rapportera och förklara utfall. Ser helheten utan att tappa detaljer. Drivs av att utveckla effektiva processer och föreslå förbättringsåtgärder. Konsulten är pålitlig, prestigelös, lättsam och uppskattar gott samarbete.

System:  SAP, Navision, IFS, UNIT4 ERP (Agresso) Visma, Marathon, BCS, GPS, Hyperion, Cognos, QlikView, Power BI, Excel Advanced
Tillgänglig: Omgående

 

Koncernredovisare (Stockholm)

Koncernredovisare med lång erfarenhet av ekonomiarbete och har omväxlande arbetat som koncernredovisningsansvarig, ekonomiansvarig och controller vilket bidragit till en god helhetsförståelse för ekonomiarbetet. Arbetsuppgifterna har bland annat innefattat bokföring, bokslut och rapportering på alla nivåer samt prognoser och analyser. Ofta har rollerna varit inom konsultbolag som arbetar med projektredovisning. Ingått i ledningsgrupper för att ge stöd i arbetet med att uppnå de finansiella målen. Konsulten har ett stort systemintresse och har erfarenhet av att bidra i arbetet med övergång till nya affärssystem. I flera av uppdragen har det ingått process- och effektiviseringsarbete där konsulten tillsammans med kollegor finner lösningar med stöd av affärssystemen. Har även varit systemansvarig för Maconomy.

System:  Maconomy, Marathon, Cognos, Aaro
Tillgänglig: Omgående 75%

 

Senior Systemekonom (Göteborg)

Senior Systemekonom med fokus på system, processer och att organisera ekonomifunktionen. Är operativ på alla funktioner inom ekonomiavdelningen inklusive budget, prognos, rapportering, bokslut och årsredovisning. Konsulten har även haft roller som IT-chef och har stort fokus på implementering av system. Ser alltid till att arbetet utförs på ett strukturerat och disciplinerat sätt. Konsulten är mycket engagerad, vet vikten av att nå deadlines och van att arbeta under hård press. Värdesätter god arbetsmiljö och trevliga kollegor.

System: Navision, SAP, Microsoft Dynamics AX, Microsoft D365, Cognos, Power BI, Hogia Bygg, Next
Tillgänglig: Omgående

 

Senior Business Controller (Stockholm)

Senior Business Controller med bakgrund inom redovisning. Konsulten har en lång och gedigen erfarenhet som Controller inom olika branscher. Även erfarenhet av kommun, offentlig förvaltning och fastigheter. Hanterar hela processen såsom budget, prognos och uppföljning. Analys av verksamheten och avrapportering i månads- och årsbokslut. Ger stöd till verksamheten i budget- och uppföljningsarbetet. Kan komma med förslag på förbättringar i processen. Varit kravställare vid systemimplementationer. Har även en god och bred kunskap i redovisning, rapportering och årsbokslut. Arbetar gärna verksamhetsnära, är social, lyhörd och sätter sig snabbt in i rollen.

System:  Unit4 ERP, Raindance, Mercur, Hypergene, Fortnox, Cognos, Oracle, Visma
Tillgänglig: Omgående

 

Senior Business Controller (Göteborg)

Junior ekonomiassistent med erfarenhet från revison och därtill företag med tid- och projektredovisning. Har senaste två åren haft roll som revisorsassistent. Dessförinnan främst erfarenhet från kundreskontrahantering; bevakning av inkommande betalningar och utställande av räntefakturor vilket även inkluderar dialog med projektansvarig och kund. Konsulten har även deltagit i arbete med produktion, produktutveckling, kvalitetsarbete och Lean. Har en mycket god social kompetens, bred administrativ kunskap och internationella erfarenheter.

System:  Maconomy, Visma, Fortnox
Tillgänglig: Omgående

 

Redovisningsekonom (Stockholm)

Redovisningsekonom som arbetat med löpande bokföring, moms- och månadsavstämning samt med kund och leverantörsreskontra. Ofta haft ansvar för flera bolag parallellt. Hon har dessutom varit teamleader och drivs av att förbättra rutiner och processer i det dagliga arbetet, både för medarbetare och företaget. Konsulten har också ett stort systemintresse och har deltagit i flera olika systemprojekt, både som systemekonom, projektledare vid införande av nytt affärssystem, systemförvaltare och support.

System:  D365 Business Central, Fortnox, Visma admin, Unit4 ERP, Visma net, IFS, Devops
Tillgänglig: Omgående

 

Redovisningsekonom (Göteborg)

Redovisningsekonom som agerat i rollen som redovisningskonsult på mindre och medelstora bolag vilket innebär en bredd inom ekonomiområdet. Hanterar all löpande redovisning, bokslut, årsredovisningar och även lön. Konsulten har erfarenhet av att planera och organisera, van att fatta snabba beslut och tar stort ansvar för att arbetet genomförs föredömligt och noggrant. Konsulten är mycket analytisk och tar ledning över arbetsuppgifter. Arbetar självständigt samtidigt som ett gott samarbete är viktigt. Ser stor glädje i att kunna skapa förståelse för siffror.

System:  Maconomy, Visma, Garp, Cognos, Microsoft Office
Tillgänglig: Omgående

 

Senior Ekonomi- och IT-ansvarig (Stockholm)

Senior Ekonomi- och IT-ansvarig med bakgrund från många olika branscher. Mångsidig erfarenhet från bland annat tillverkande företag, projektverksamhet, offentlig sektor, internationell miljö och dotterbolag. Ofta som team- och gruppledare. Haft roller som controller, ekonomichef, redovisningskonsult, inköpschef, IT-ansvarig och ekonomiansvarig. Målmedveten och engagerad. Inspireras av ekonomistyrning och controlling i kombination med tvärgående processer inom ERP, system och annan digitalisering.

System:  Unit4 ERP, Proceedo, Monitor, Visma, Cognos, Hypergene, Mercur, Power BI
Tillgänglig: Omgående

 

 

Är ni intresserade av någon av våra ekonomikonsulter är ni varmt välkomna att kontakta:

Cecilia Elvind
Konsultchef Interim
cecilia.elvind@sundbompartners.se
070-299 62 82

Det går även bra att höra av sig till annan kontaktperson på Sundbom & Partners,
kontaktuppgifter hittar du här.

 


 

Ny redovisningskonsult i Stockholm

Postad: 2024/03/20

redovisningskonsult StockholmVi är glada att den här veckan ha fått välkomna Felix Jonsson till Sundbom & Partners Stockholmskontor! Med en bred bakgrund inom ekonomi och specialkunskaper inom både ekonomisystem från Visma samt Fortnox kommer han bli en värdefull tillgång för vårt team.

Felix har en gedigen förståelse för redovisning och ekonomihantering. Hans expertis kommer vara ovärderlig i vårt stöd till kunder med deras ekonomiska behov.

Som så många andra i Stockholm är även Felix inflyttad, han är född och uppvuxen i Hälsingland. När han inte jobbar kollar han mycket på fotboll som är ett stort intresse.

Det känns jättebra att vara här, har fått ett varmt välkomnande av detta härliga gäng så det här ska bli kul!” säger Felix själv.

Varmt välkommen till oss Felix, jättekul att ha dig här!

 

Är du intresserad av att anlita Felix eller någon av Sundbom & Partners andra konsulter är du varmt välkommen att kontakta någon av oss. Kontaktuppgifter hittar du här.

 


 

Håkan Sabel – vår nya säljstjärna!

Postad: 2024/03/07

Håkan Sabel

Nu har vi den stora äran att presentera vår nya säljstjärna, Håkan Sabel!

Vi är glada att meddela att vi har anställt en ny säljare till vårt interna team. Håkan kommer stärka upp vårt säljteam och hjälpa oss att fortsätta leverera enastående konsulter till våra kunder. Vi ser så mycket fram emot att börja arbeta tillsammans!

Håkan har många års erfarenhet av försäljning av alla typer av ekonomitjänster. Därmed har han stor förståelse för kundernas utmaningar och behov.

När Håkan inte jobbar gillar han bland annat att spela racketsport, längdskidåkning samt att spela naturisbandy (helst vintertid…!) på sjöar och Värtan/Edsviken.

”Det känns väldigt bra att nu vara på plats, det verkar vara ett kompetent och skönt gäng här. Finns nog alla förutsättningar att stortrivas! ” säger Håkan när vi frågade honom hur det känns nu efter några dagar hos oss.

Varmt välkommen Håkan, det blir toppen att ha dig i vårt gäng!

 

Vill du komma i kontakt med Håkan når du honom via e-post hakan.sabel@sundbompartners.se eller på telefon 070-297 07 65

Kontaktuppgifter till oss andra på Sundbom & Partners hittar du här.

 

 


 

Affärssystem – vad är ert behov?

Postad: 2024/02/06

 

När ni uppgraderar eller byter affärssystem hamnar ni oftast i molnet. Vad innebär det egentligen för er?

I samband med större systemförändringar ska man passa på att framtidssäkra sitt system och säkerställa att systemet stödjer alla affärsprocesser. Vi är specialister på konsultföretagens processer och har bistått många kunder i transformering, inte minst i samband med konvertering till molnlösningar. Det kan vara en bra idé att ta professionell hjälp med behovsanalys och att ta fram beslutsunderlag som pekar på uppgradering eller nyinstallation.

Vi kan bland annat hjälpa till med:

  • Utvärdering av er ekonomimodell – stödjer befintlig modell er rapportering och budgetmodell?
    När gjordes senaste översyn? Kanske har verksamheter sålts eller tillkommit.
  • Identifiering av vilken/vilka processer /områden som behöver översyn före uppgradering alternativt systembyte.
  • Genomgång av förteckning av så kallade anpassningar.
  • Genomgång av nuvarande integrationer mot affärssystemet.

Ovanstående gäller oberoende av vilket affärssystem ni använder idag.

Vårt specialistområde är tid- och projektrelaterad verksamhet kopplat till redovisning. Där finns ett flertal frågor man behöver ställa sig. Hur hänger egentligen projektmodellen ihop med linjeorganisationen i er ekonomimodell? Har varje begrepp en tydlig definition som betyder samma sak för olika delar i organisationen? Har kontoplanen vuxit med åren i stället för nya konterings- och rapporteringsbegrepp?

 

Läs gärna mer om våra tjänster kring systemanalys här.

Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta någon av oss. Kontaktuppgifter hittar du här.

 


 

Ny konsultchef i Stockholm

Postad: 2024/01/31

 

Vi hälsar Ulrika Jentler varmt välkommen till vårt interna team då hon i januari har tillträtt som konsultchef för en av konsultgrupperna i Stockholm. Ulrika känner vi väl till sen tidigare då hon har jobbat på Sundbom & Partners sen 2019. Hon har 20 års erfarenhet av att arbeta med ekonomiprocesser, främst inom projekthantering och fakturering. Hon har haft olika ledande roller såsom team leader, projektledare, fakturaansvarig och processansvarig. Har hållit många utbildningar och skött upplärning av nya medarbetare. Ulrika är dessutom en mycket omtyckt medarbetare så hon kommer passa utmärkt för sin nya roll!

 

 


 

Yvonne Gugg ny vd för Sundbom & Partners AB

Postad: 2024/01/25

Från och med första januari 2024 tar Yvonne Gugg över som vd på Sundbom & Partners AB. Yvonne har varit aktiv i bolaget sedan 2017 och har haft rollen som vice vd och konsultchef de senaste åren. Förutom vd-rollen kommer Yvonne fortsätta arbeta med försäljning.

Per Sundbom, som grundade bolaget 2008 och har varit vd större delen av tiden, övergår till en mer affärsutvecklande roll i moderbolaget Sundbom Group och fortsätter även som vd i moderbolaget på deltid. I Pers åtagande ingår även att sitta i gruppens styrelser.

”Det känns som en perfekt lösning att, efter 16 år, kunna lämna över det operativa till Yvonne. Hon känner bolaget utan och innan och kan verksamheten och känner kunderna. Yvonne är också en kulturbärare och kan se till att vi fortsätter att vårda vår värdegrund”, säger Per Sundbom

”Det ska bli verkligt roligt och utmanande att ta över efter Per”, säger Yvonne. ”Sundbom & Partners är ett fantastiskt företag med otroliga medarbetare och en härlig kultur. Vi kommer fortsätta med att utveckla verksamheten, för att på bästa sätt fortsatt stötta våra kunder kring deras affärssystem och ekonomifunktion.”

 

Läs gärna om Sundbom & Partners erbjudande här.

 

Vid eventuella frågor är ni välkomna att kontakta:

Per Sundbom, vd Sundbom Group AB, per.sundbom@sundbompartners.se, 070-590 81 30
Yvonne Gugg, vd Sundbom & Partners AB, yvonne.gugg@sundbompartners.se, 070-315 17 03

 


 

Några tankar om 2023

Postad: 2023/12/22

Ännu ett år går mot sitt slut. Det är Sundbom & Partners 16:e år och det har varit mycket utmanande. Räntor och inflation har stigit till nivåer vi inte sett på många år och ovanpå det har vi en mycket osäker omvärld med krig både här och där och en klimatsituation som blir värre för varje dag. Det gör att konjunkturen har vikit och många verksamheter har det tufft.

Sundbom & Partners med systerbolagen Project Software och PX Expert har under 2023 kämpat på och vi fortsätter, trots läget, att tjäna pengar vilket vi är mycket stolta för. Detta tack vare otroligt lojala och duktiga medarbetare och samarbetspartners men också fantastiska kunder. Vi får heller inte glömma vår fantastiska ägare Lyvia Group som ger oss stöttning och trygghet.

Under året har vi haft förmånen att stärka vår leverans till flera stora kunder, både inom och utanför vår huvudnisch – konsultbolag. Vi genomförde i oktober en fantastisk kickoff i Juan-les-pins på franska rivieran för att fira vårt 15-årsjubileum. Det var faktiskt helt magiskt!

Vi ser nu fram emot ett nytt år som säkert kommer att bli utmanande på många sätt, beroende på vad som händer i samhället. Sundbom & Partners går dock in i det nya året med stor tillförsikt och vi är redo att anta kommande utmaningar.

Vi vill därmed önska alla våra samarbetspartners och kunder en härlig och fridfull Jul och ett Gott Nytt 2024!

 

Hälsar

Per Sundbom
VD och Grundare

 


 

Förstå vikten av systemdokumentation

Postad: 2023/11/14

 

Förstå vikten av systemdokumentation:
Lagkrav och verkligheten i svenska företag

 

Vikten av systemdokumentation

Orvar Lindbäck hos oss har hjälpt många av våra kunder med systemdokumentation.

Idag vill vi ta upp en viktig aspekt av företagsverksamhet som ofta förbises, nämligen systemdokumentation. Om du driver ett företag i Sverige finns det en lagstadgad skyldighet som du måste vara medveten om, nämligen kravet på systemdokumentation enligt 5 kap. 11 § BFL (Bokföringslagen).

Det är inte ovanligt att höra företagare säga, ”Vi har inte tid för sådana dokument” eller ”Vad är egentligen systemdokumentation?” Men detta är något som alla företag måste ta på allvar. I det här blogginlägget kommer vi fördjupa oss i ämnet systemdokumentation, vad det innebär, och hur det kan gynna din verksamhet. För att belysa detta kommer vi även att referera till tolkningen av lagen enligt BFNAR 2013:2.

 

Vad är Systemdokumentation?

För att förstå vikten av systemdokumentation är det första steget att definiera vad detta innebär. Systemdokumentation är, som namnet antyder, en samling dokument som beskriver och dokumenterar företagets ekonomiska system och rutiner. Denna dokumentation är avsedd att ge en heltäckande bild av företagets bokföring och finansiella hantering.

Systemdokumentation innefattar vanligtvis följande komponenter:

  • Organisationsbeskrivning:
    En översikt av företagets struktur och organisation, inklusive roller och ansvar för de som är involverade i ekonomihanteringen.
  • Rutiner och processer:
    En detaljerad beskrivning av de rutiner och processer som används för att hantera bokföring, fakturering, betalningar och andra ekonomiska transaktioner.
  • Dokumentation av system:
    En inventering av de system och program som används för att underlätta ekonomihanteringen, inklusive programvara för bokföring och arkivering.
  • Behandlingshistorik:
    En viktig del av systemdokumentationen är att dokumentera behandlingshistoriken av ekonomiska transaktioner. Detta innebär att varje transaktion, från fakturering till betalning och arkivering, noggrant registreras och spåras.
  • Arkivplan:
    En strukturerad plan för hur ekonomisk information och dokumentation ska arkiveras och förvaras under en längre tidsperiod.

 

Lagen kräver Systemdokumentation enligt 5 kap. 11 § BFL

Nu när vi har en grundläggande förståelse för vad systemdokumentation är, låt oss titta närmare på lagkravet som reglerar detta i Sverige. Enligt 5 kap. 11 § BFL (Bokföringslagen) är det obligatoriskt för alla företag att ha systemdokumentation som ger en rättvisande bild av företagets ekonomiska situation. Denna paragraf är tydlig och kräver att företag upprättar och förvarar den dokumentation som krävs enligt god bokföringssed.

Detta lagkrav är inte nytt och har funnits under en lång tid för att säkerställa att företag följer god praxis och att ekonomin är transparent och rättvisande. Detta är avgörande för att skapa förtroende bland affärspartners, kunder och myndigheter.

 

Varför systemdokumentation är väsentlig för ditt företag

Nu när vi har fastställt lagkravet för systemdokumentation, är det dags att titta på varför detta är så viktigt för ditt företag. Här är några skäl att överväga:

  • Följa Lagen och undvika påföljder:
    Som vi har nämnt tidigare är det ett lagkrav att ha systemdokumentation. Om du inte uppfyller detta krav kan du utsättas för böter eller andra påföljder. Att vara i linje med lagen är därför avgörande för att undvika juridiska problem.
  • Transparens och Förtroende:
    Genom att ha en korrekt och uppdaterad systemdokumentation visar du att ditt företag är transparent och ärligt i sin ekonomiska hantering. Detta skapar förtroende hos dina affärspartners, investerare och kunder.
  • Effektiv Ekonomihantering:
    En tydlig och strukturerad systemdokumentation gör det enklare att hantera företagets ekonomi. Det hjälper dig att hålla koll på transaktioner, betalningar, fakturor och andra ekonomiska processer. Detta kan i sin tur leda till effektivare ekonomihantering och kostnadsbesparingar.
  • Underlättar Revisioner:
    Om du någonsin blir föremål för en revision från Skatteverket eller andra myndigheter kommer en väldokumenterad systemdokumentation att göra processen smidigare och mindre stressig.
  • Riskhantering:
    Genom att ha en väl dokumenterad systemdokumentation kan du också bättre hantera och minimera risker relaterade till ekonomihantering. Du kan snabbt upptäcka och åtgärda eventuella fel eller oegentligheter.

 

Tolkningen av Lagen enligt BFNAR 2013:2

För att ge ytterligare klarhet om lagkravet och tolkningen av systemdokumentationen kan vi hänvisa till BFNAR 2013:2. Det dokumentet, som är utfärdat av Bokföringsnämnden, ger vägledning om hur lagen bör tolkas och tillämpas.

Enligt BFNAR 2013:2 ska systemdokumentation vara ”fullständig och relevant för att uppfylla syftet med att säkerställa en rättvisande bild av företagets ekonomiska situation”. Detta innebär att dokumentationen måste vara detaljerad nog att ge en helhetsbild av ekonomiska transaktioner och processer, samtidigt som den ska vara anpassad efter företagets storlek och komplexitet.

Tolkningen understryker också vikten av att uppdatera dokumentationen regelbundet och se till att den är i linje med eventuella förändringar i företagets ekonomiska system och rutiner.

 

Vårt Erbjudande: Hjälp med att ta fram din systemdokumentation

Nu när du förstår vikten av systemdokumentation och lagkravet enligt 5 kap. 11 § BFL, kanske du undrar hur du ska gå till väga för att upprätta och underhålla detta viktiga dokument. Här är där vi kommer in i bilden!

Vi erbjuder specialiserade tjänster för att hjälpa företag med att skapa och upprätthålla sin systemdokumentation. Vårt team av experter har lång erfarenhet av ekonomihantering och dokumentationskrav. Vi kan hjälpa dig att skapa en detaljerad och anpassad systemdokumentation som uppfyller alla lagkrav och bäst passar ditt företags behov.

Fördelarna med att anlita oss inkluderar:

  • Professionell Expertis:
    Våra experter har gedigen kunskap om lagen och riktlinjerna för systemdokumentation. Du kan därför vara säker på att din dokumentation kommer att vara i överensstämmelse med kraven.
  • Tidsbesparing:
    Att skapa systemdokumentation kan vara tidskrävande. När du anlitar oss kan du fokusera på att driva ditt företag medan vi tar hand om dokumentationsarbetet åt dig.
  • Anpassade Lösningar:
    Vi förstår att varje företag är unikt. Vi skräddarsyr din systemdokumentation för att passa just din verksamhet.

 

Sammanfattning: Varför systemdokumentation är nödvändig

I dagens affärsvärld är systemdokumentation inte bara ett krav enligt lagen, det är också en avgörande del av en sund och välfungerande verksamhet. Genom att ha en korrekt dokumentation på plats kan du uppfylla lagkrav, bygga förtroende, effektivisera din ekonomihantering och minimera risker.

Om du känner att systemdokumentation är något du behöver hjälp med, tveka inte att kontakta oss. Vi är här för att guida och stödja dig genom hela processen och se till att du har en systemdokumentation som uppfyller alla krav.

 

Vi ser fram emot att hjälpa dig att skapa en relevant systemdokumentation för ditt företag. Ni är varmt välkomna att kontakta oss när ni behöver oss:

Orvar Lindbäck
📞 +46 70 370 14 67
📧 orvar.lindback@sundbompartners.se

Eller någon av oss andra på Sundbom & Partners. Kontaktuppgifter hittar du här.