Trevlig sommar!

Är sommaren redan över är vi många som undrar just nu. För när vi tittar ut ser det mer ut som en typisk höstdag. Vädergudarna tycker kanske att vi fick nog med värme förra året. Oavsett hur vädret artar sig så hoppas vi att ni alla njuter av en välförtjänt semester och så ses och hörs vi i höst!

Vill ni nå oss under tiden är ni välkomna att mejla oss på info@sundbompartners.se.

 

 

Företagsmöte och sommaravslutning

Igår hade vi vårt sedvanliga företagsmöte till följd av sommaravslutning på Gröna Lund. Lika trevligt som alltid när vi alla samlas!

 

 

 

Ny affärsområdesansvarig för Project Software

Nu har vi anställt Per Henriksson som ny affärsområdesansvarig för vårt produktbolag. Han kommer närmast från CFI Group där han hade rollen som Business Advisor. Per är ekonom i grunden men har lång bakgrund inom försäljning och har hunnit skaffa sig en bred branscherfarenhet. På fritiden ägnar han sig åt styrketräning och som keyboardist i bandet Wolverine. Varmt välkommen till oss Per!

 

 

Eftermiddagsseminarium – Kom i gång med Planner i UBW/Agresso

Har ni affärssystemet UBW/Agresso och skulle vilja komma igång med budget eller komma vidare med användandet av Planner? Kom förbi oss och få lite tips på hur ni enklast kan komma igång, eller komma vidare om ni har påbörjat ett arbete tidigare men att utvecklingen stannat av. Du får tillfälle att träffa andra UBW-användare och höra om deras erfarenheter. Det kommer även finnas tid för diskussion.

När? Fredagen den 10 maj
Var? Sundbom & Partners, Kungsgatan 44, Stockholm

Fika och seminarium startar kl. 15:30. Självklart är seminariet kostnadsfritt!

Anmäl dig här  eller via e-post;

Har du frågor om seminariet är du välkommen att kontakta Yvonne Gugg, .

Välkommen!

 

 

Åsa Köhler – Vår nya ekonomichef!

Åsa Köhler har tillträtt som ny ekonomichef på Sundbom & Partners då vår tidigare har valt att återgå till sin konsultroll på heltid. Eftersom vi har växt så pass mycket de senaste åren blir det nu nödvändigt att ha en ekonomichef på heltid. Åsa kommer också ingå i företagets ledningsgrupp.

Åsa kommer närmast från Banqsoft där hon under de senaste åtta åren haft rollen som Financial Manager. Fritiden ägnas mycket åt sport av olika slag, både som åskådare och utövare. Framför allt är det löpning som ligger varmt om hjärtat, just nu tränar hon inför halvmarathon i höst.  ”Jag ser väldigt mycket fram emot det här, det ska bli spännande att få vara en del av det här trevliga gänget!” säger Åsa. Varmt välkommen till oss Åsa, säger vi andra!

 

 

Glad påsk från oss på Sundbom & Partners!

Solen skiner och påsken är i antågande. Väderprognosen för helgen visar på både sol och värme, våren är äntligen här på riktigt! Vi önskar er alla en riktigt fin påskhelg, nästa vecka tar vi nya tag igen!

 

 

Emelie Evensson – Vårt senaste tillskott i konsultgänget!

Göteborgskontoret fortsätter expandera och den här veckan har vi äran att hälsa Emelie Evensson välkommen till oss! Emelie är utbildad Redovisningsekonom och är van att sköta det mesta på en ekonomiavdelning. Hon kommer närmast från Wistrand Advokatbyrå där hon hade rollen som ekonomiassistent. Hennes brinnande intresse för ekonomisystem och problemlösning kommer vara väl till pass då hon nu går in som Maconomykonsult hos oss. Varmt välkommen till Sundbom & Partners Emelie!

 

 

Sveriges Bästa Arbetsplatser 2019 – Sundbom & Partners har lyckats även i år!

För andra året i rad har vi nu medverkat i Great Place To Work’s omfattande medarbetarundersökning där hundratals organisationer konkurrerar om att hamna på topp 15-listan över Sveriges bästa arbetsplatser. Vi är oerhört glada och stolta över att vi även i år lyckades placera oss på listan som omfattar kategorin små organisationer (20-49 anställda).

Vi fick äran att vara med på den stora galan där alla vinnare utsågs och det blev ett riktigt lyckat arrangemang med god mat och fantastisk underhållning. Många trevliga människor också så vi hade en riktig toppenkväll!

Nu fortsätter vi på samma spår där vi fokuserar på våra medarbetare och arbetar löpande för att de ska må bra och trivas på sin arbetsplats

 

 

Vi söker Affärsområdesansvarig för Project Software

Brinner du för försäljning och vill arbeta på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Vi söker nu dig som vill vara med på vår spännande resa och lockas av möjligheten att själv få leda utvecklingen av en del i vårt bolag!

Om tjänsten

Vi erbjuder dig en spännande roll där du får möjlighet att vara en central del i företagets fortsatta framgångar. Du får möjligheten att själv ta ansvar för att utveckla ett av våra affärsområden som erbjuder molnlösningar för projekt- och resursplanering. I takt med verksamhetens utveckling får du ansvaret för att bygga ditt team.

Du kommer att arbeta aktivt ut mot marknaden med stark fokus på att göra nya affärer samt utveckla nya affärsmöjligheter. Arbetet sker i nära samarbete med vår leverantör och vi ser gärna att du också arbetar med att identifiera nya branscher att bearbeta och att finna nya lösningar som kompletterar vårt befintliga erbjudande.

Du kan räkna med trevliga kollegor och en prestigelös stämning i en dynamisk organisation som präglas av en stark och positiv framåtanda och där beslutsvägarna är korta.

I rollen ingår du i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Om dig

Du är en driven och effektiv lagspelare med energi som trivs i en miljö där affärsmannaskap är i fokus. Du når ut till kunder och kollegor på ett förtroendeingivande sätt och brinner för att skapa affärer. Vidare har du en hög arbetskapacitet och vill arbeta operativt utan att tappa den strategiska visionen.

Vi ser att du har minst tre års framgångsrik erfarenhet av lösningsförsäljning och att du har en förmåga att driva en konsultativ dialog med kunden. Du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt och du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet från affärssystem, projektekonomi och/eller konsultverksamhet.

Känner du igen dig i våra värdeord så är det stor chans att du kommer att trivas och passa in hos oss

• Engagemang

• Delaktighet

• Glädje

• Effekt

I denna rekrytering samarbetar vi med 10TON Rekrytering. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hans Wahlgren på 10TON Rekrytering på hans@tioton.com. Vi har ingen sista ansökningsdag och intervjuer sker löpande så ansök gärna redan idag.

Ansök här!

 

 

Lyckat frukostseminarium i Göteborg

I morse arrangerade vi ett frukostseminarium i våra lokaler i Göteborg. Temat var ”Tips & tricks i Maconomy – som underlättar vardagen för en ekonom”.

Vi började med god frukost och när klockan slagit 8.00 hade trettio glada besökare anlänt. Våra konsulter Bernadett Eriksson och Martin Hedemyr gick igenom hur man hanterar transaktioner, avstämning & kontroll och bokslut i Maconomy.

Seminariet avslutades med en frågestund där intresserade deltagare tog tillfället i akt att höra mer om Sundbom & Partners.

Det känns riktigt roligt och givande att få anordna seminarier som är så välbesökta och positiva som detta! Nästa vecka kör vi samma upplägg fast i Stockholm.