Nyheter

Arkiv

Kategorier

Ny Maconomykonsult i Göteborg!

Postad: 2019/03/19

Vi fortsätter utöka konsultgruppen i Göteborg och hälsar nu Annika Ahlberg välkommen till oss. Annika kommer närmast från Omexom (tidigare Infratek) där hon arbetat som controller i IFS. Hon är ekonom i botten men numera specialiserad på system och kommer i första hand jobba som Maconomykonsult hos oss. Hennes breda kunskaper i IFS ser vi också som värdefullt och kan säkerligen komma till stor nytta framöver. Varmt välkommen till oss Annika!

 

 

Sundbom & Partners på REKON 2019

Postad: 2019/03/07

Idag deltar några av oss på REKON-mässan i Göteborg. REKON är en arbetsmarknadsmässa med fokus på revisions- och konsultbranschen. Syftet är att företag och studenter kan mötas och knyta nya kontakter. På bilderna ser ni Sara Isacson, Henrik Ledenvall och Anton Hanson från Sundbom & Partners.

 

 

Anton Hanson – Vårt senaste tillskott i Göteborg

Postad: 2019/03/06

Våra vänner i väst blir allt fler och nu har vi fått det stora nöjet att få hälsa Anton Hanson välkommen till konsultgänget.

Anton kommer senast från Newsec Asset Management där han arbetade som redovisningsekonom i ett av deras största kunduppdrag. Utöver det var han systemförvaltare internt på bolaget och jobbade med automatiserings- och effektiviseringslösningar i affärssystemet UBW (Agresso). Med Antons erfarenhet så kommer vi på Sundbom & Partners kunna erbjuda tjänster till en bredare kundbas vilket känns både roligt och spännande.

Att få bidra med min kompetens samt utvecklas som konsult hos Sundbom & Partners är något jag verkligen ser fram emot. Den höga kompetens som redan finns inom bolaget kommer hjälpa mig att bli den konsult jag alltid velat bli – och det känns fantastiskt roligt!” säger Anton.

 

 

Maconomyseminarium – Tips och tricks

Postad: 2019/02/22

Nu kör vi två Maconomyseminarier, ett i Göteborg och ett i Stockholm. Vi presenterar ett urval av funktioner i Maconomy som underlättar vardagen för en ekonom;

• Transaktioner

• Avstämning & kontroll

• Bokslut

Det kommer även finnas tid för frågor och öppen diskussion.

Göteborg

20 mars, kl. 07.30 – 09.00

Frukost serveras från 07.30 och seminariet startar kl. 08.00.

Anmäl dig här!

Stockholm

27 mars, kl. 11.30 – 13.00

Lunch serveras från 11.30 och seminariet startar kl. 12.00

Anmäl dig här!

Välkommen!


Välkommen till oss Bernadett Eriksson!

Postad: 2019/02/13

Bernadett Eriksson heter vårt senaste tillskott och vi välkomnar henne med stor glädje!

Hon kommer närmast från Akademiska Hus där hon har jobbat som Redovisningsekonom. Hon har även många års erfarenhet från Bengt Dahlgren. Med sin långa erfarenhet av Maconomy och UBW (Agresso) så kommer Bernadett att arbeta med mer komplexa och längre processer samt ha ett brett utbud av tjänster som kan bli till stor nytta för våra kunder.

”Att få vara en del av Sundbom & Partners och utvecklas som konsult är något som jag verkligen ser fram emot. Det ska bli kul och spännande att komma ut och träffa kunder och bidra med min kompetens” säger Bernadett.


Bokslutskommuniké – 2018

Postad: 2019/02/07

2018 blev ännu ett framgångsrikt år för Sundbom & Partners!

• Omsättningen för helåret 2018 blev 43 Mkr att jämföra med 34,9 Mkr 2017. Detta motsvarar en tillväxt på ca 23%. Tillväxten har varit helt och hållet organisk.

• Resultatet för 2018 blev 2,7 Mkr före skatt, vilket motsvarar en rörelsemarginal om ca 6,2 %.

• Likviditeten och soliditeten i bolaget har stärkts betydligt under året.

Kommentarer om 2018:

Sundbom & Partners har under 2018 förstärkt sin position ytterligare på marknaden för affärssystemrelaterade tjänster till tid- och projektintensiva verksamheter.

Efterfrågan på våra tjänster har varit mycket hög under hela året och längre förvaltningsavtal har tecknats med flera större kunder.

Försäljningsarbetet/orderingången har under året vida överstigit förväntningarna vilket innebär att vi går in i 2019 med ca 100% högre ordervärde än föregående år.

Verksamheten i Göteborgsregionen har utvecklats mycket positivt under året där vi gått från två medarbetare till tolv kontrakterade i slutet av året.

Produktverksamheten har flyttats till ett eget bolag – Project Software Sweden AB.

Utsikter 2019:

Beläggningssituationen för första halvåret 2019 är mycket god med hög beläggning inom samtliga segment.

För att möta en större efterfrågan på interimstjänster startas en renodlad interimsverksamhet under första kvartalet. Tanken är att kunna erbjuda våra kunder fler redovisningsekonomer, controllers, redovisningschefer och ekonomichefer.

Under 2019 kommer vi att fortsätta på den inslagna vägen med organisk tillväxt både i Stockholm och Göteborg.

Stockholm 2019-02-07

Per Sundbom

VD och Grundare


Sundbom & Partners startar Interimsverksamhet

Postad: 2019/02/05

Under många år har Sundbom & Partners erbjudit sina kunder systemkunniga ekonomer på interimsbasis. Detta har dock varit av mer reaktiv karaktär och under den senaste tiden har vi tvingats tacka nej till flera uppdrag. Därför startar vi nu en renodlad interimsverksamhet. Denna kommer att erbjuda redovisningsekonomer, controllers, redovisningschefer och ekonomichefer, med start i Göteborgsregionen.

Verksamheten kommer ledas av Sara Isacson (bild), som närmast kommer från en liknande tjänst hos Michael Page i Göteborg. Innan dess jobbade Sara på Academic Work som konsultchef. Sara började hos oss den 1 februari och kommer ingå i företagets ledningsgrupp.

”Jag ser verkligen fram emot att få jobba ihop med Sara och nu äntligen få ordning på vårt interimserbjudande och vår hantering av underkonsulter. Det har varit mycket frustrerande att gång på gång behöva tacka nej till våra kunder” säger Per Sundbom, VD och grundare av Sundbom & Partners.

”Det ska bli jättekul, utmanande och spännande att få bygga upp detta nya affärsområde inom Sundbom & Partners tillsammans med övriga i ledningsgruppen!” säger Sara.

För mer information:

Per Sundbom, VD, 070-590 81 30, per.sundbompartners.se.se

Sara Isacson, Affärsområdeschef, 073-075 55 92, sara.isacson@sundbompartners.se


Nytt år, ny konsult!

Postad: 2019/01/18

Vi har startat det nya året med att anställa en ekonomikonsult till Stockholmskontoret, Helena Björklund. Helena kommer närmast från Saab där hon arbetat med allt inom redovisning. Hennes kompetens inom…

2018 – Vilket år!

Postad: 2018/12/21

Nu börjar 2018 lida mot sitt slut och året som gått har tack vare er kunder, samarbets-partners och våra egna medarbetare varit ett sant nöje för oss på Sundbom & Partners. Vi har fått ett flertal nya spännande…

Lars Wollung – ny styrelseordförande i Sundbom & Partners AB

Postad: 2018/11/30
Sundbom & Partners har utsett Lars Wollung till ny styrelseordförande. Lars har ca femton års erfarenhet som CEO och lika många år som managementkonsult. Lars var en av grundarna till konsultbolaget Acando där han också var CEO mellan 2001 och 2008. Därefter var han CEO på Intrum Justitia mellan 2009 – 2015. Sedan dess har Lars främst jobbat med styrelseuppdrag, bl.a. på Nordea, Tieto och Sigma. Nuvarande uppdrag är på IFS, Bluestep Bank, MySafety m.fl. och nu även på Sundbom & Partners.

”Jag känner mig väldigt glad över att Lars går in i vår styrelse. Han har för oss en väldigt intressant bakgrund och erfarenhet från konsultbranschen när vi nu tar nästa steg i vår utveckling. Vi hälsar Lars hjärtligt välkommen till Sundbom & Partners!” säger Per Sundbom, grundare och huvudägare.