AKTUELLT

Arkiv

Kategorier

Seminarium om våra tjänster kring UBW (Agresso)

Postad: 2017/01/11

 

Välkommen till ett frukostmöte om UBW (Agresso)

Sundbom & Partners är ett leverantörsoberoende konsultföretag som hjälper våra kunder med att få ordning på sina affärssystemslösningar. Det finns många konsultbolag som arbetar med affärssystem men de flesta är också återförsäljare och vill då helst sälja licenser. Det vill inte vi!

Vi är det enda konsultbolaget som kan erbjuda kvalificerade konsulttjänster inom de tre affärssystemen Unit4 Business World (Agresso), Deltek Maconomy och Visma PX.

Våra konsulter har dessutom omfattande erfarenhet av att använda systemen i olika roller på en ekonomiavdelning, både privat och offentlig verksamhet. Det innebär att vi ofta tar uppdrag både som ekonomer och som systemexperter.

Vi vill gärna träffa dig över en frukost och berätta om hur vi kan hjälpa just er med ert system, Unit4 Business World.

På frukostmötet kommer vi att prata om:

Systemförvaltning och hur vi jobbar med det

Re-analys, dvs hur man tar sitt system till nästa nivå efter att ha använt det i några år

Projektledning och hur vi hjälper er i era införanden och uppgraderingar

Interimslösningar och hur vi kan hjälpa till på ekonomiavdelnigen

Vi bjuder på frukost från kl 08:00 och börjar själva seminariet ca kl 08:30
Ca 10:00 är vi klara. Frukostseminariet är självklart kostnadsfritt!

Anmäl dig genom att klicka här

Vi ses på Kungsgatan 44, 5 tr den 16 februari 2017

VÄLKOMNA!

Per Sundbom                             Johan Isoz                               Anna Malmqvist

Sundbom & Partners AB
Kungsgatan 44, 5 tr
111 35 STOCKHOLM
08-54 54 39 00

Nytt år – nya medarbetare!

Postad: 2017/01/10

Det är med stor glädje vi startar 2017 med att hälsa nya medarbetare välkomna till Sundbom & Partners!


Patrik Pinjemo

Patrik kommer närmast från Unit4 och kommer att jobba som konsult inom Unit4 Business World (Agresso) hos oss. Patrik börjar i mars.

Bethlehem Adnew
Bethlehem kommer från Statens Servicecenter. Hos oss kommer hon att jobba med redovisning och Unit4 Business World. Bethlehem börjar hos oss i mars.

VÄLKOMNA till Sundbomsgänget!

 

Sundbomdagen 2017

Postad: 2017/01/10

 Javisst – vi kommer att genomföra Sundbomdagen även 2017!

Sundbomdagen 2016 blev en succé!

 Därför genomför vi den igen 2017.
 
 
Den 13 mars ses vi kl 13:00 på Hotel Hilton vid Slussen i Stockholm.
 
Denna gång kommer vi att fokusera på det aktuella ämnet ”Digitalisering” fast ur ett affärssystems- och ekonomiavdelningsperspektiv.
Ett flertal systemleverantörer kommer att vara på plats.
Intressanta seminarier kommer att hållas.
Nytt 2017 är att vi kommer att genomföra en paneldebatt om just Digitalisering.
 
Precis som förra gången kommer vi att avsluta med ett spännande och underhållande föredrag samt middag
Denna gång får vi lyssna till Fredrik Lindström
 
Vi kommer att hålla på från 13:00 till ca 21:00 för de som stannar på middagen.
 
Målgrupp för Sundbomdagen är främst beslutsfattare och ekonomer på verksamheter som arbetar med tid och projekt, t ex konsultföretag, forskningsverksamheter, arkitekter, reklam och kommunikationsbyråer, advokater och liknande.
 
Om du i december inte fick ett ”Save-the-date” mail, och ingår i målgruppen ovan, och vill delta – skicka ett mail till per.sundbom@sundbompartners.se så ser jag till att du får en inbjudan.
 
En riktig inbjudan med program kommer i slutet av januari.
 
Även detta år är Sundbomdagen gratis.
 
Vi ses väl den 13 mars 2017?
 
 
 
 

Metria AB väljer SilverBucket

Postad: 2016/12/22

Det är med stor glädje vi kan berätta att Metria AB har valt Silverbucket för att effektivisera sin resursplanering.

Metria AB blir vår andra kund som väljer Silverbucket sedan Sundbom & Partners blev formell återförsäljare av produkten i slutet av augusti.

Vi önskar Metria stort lycka till och ser fram ett spännande samarbete.

 

För ytterligare information – kontakta Mattias Gustafsson, 070-229 74 54

 

Ny adress i Göteborg

Postad: 2016/12/01

Idag går flyttlasset i Göteborg.

Vi flyttar in i nya lokaler på Kungsgatan 41.

Välkomna att hälsa på!

Kontakt:

Per Aldenstig – Regionchef
076-517 40 60
per.aldenstig@sundbompartners.se

Kungsgatan 41
411 15 GÖTEBORG

Använder ni Agresso – Unit4 Business World och behöver hjälp?

Postad: 2016/11/22

Sundbom & Partners är ett helt oberoende konsultbolag, vilket särskiljer oss från de flesta andra aktörer på marknaden. Vi säljer inga affärssystem utan vårt fokus ligger på att hjälpa våra kunder att få ordning på sina system och processer.

Som enda konsultbolag kan vi erbjuda mycket kvalificerade konsulttjänster, inte enbart inom UBW (Agresso) utan även inom systemen Maconomy, Visma PX och Xledger.

Vi kan bland annat hjälpa er med:

  • projektledning vid implementation/uppgraderingar
  • rapportbyggande
  • applikationskonsultation
  • integrationer och konverteringar
  • systemförvaltning
  • re-analys inför större förändringar
  • rent ekonomiarbete på ekonomiavdelningen

Vi har funnits sedan 2008 och är nu ca 25 medarbetare. Våra kontor finns i Stockholm och Göteborg.

Våra styrkor är, förutom vårt systemkunnande, brett verksamhets- och ekonomikunnande.

Vi hjälper våra kunder att få rätt system, rätt processer och rätt kompetens på ekonomiavdelningen.

Vi är speciellt duktiga på tid – och projektintensiva verksamheter men har också stor erfarenhet från andra branscher och offentlig verksamhet.

Bland företag och organisationer vi hjälp finns bland annat Sweco, ÅF, WSP, Tyréns, Rejlers, iStone, Sigma, Knowit, Nordic Morning, Tengbom, Enea, Stockholm Stad, Riksbyggen, Santander, Skanska, Aleris, samt många fler.

Välkommen att kontakta:

 

Varför jobbar man hos Sundbom & Partners?

Postad: 2016/11/16

Vi genomförde nyligen en anonym enkät hos våra medarbetare om varför man valt att jobba hos oss och vad det är som gör att man stannar kvar.

Vi är väldigt stolta över de uttalanden som blev resultatet av enkäten.

Läs mer här.

 

Välkomna, våra nya suveräna medarbetare!

Postad: 2016/11/03

Under sommaren och hösten har vi fortsatt att rekrytera och hälsar därför följande nya medarbetare välkomna!

Charlotte Aspengren
Charlotte kommer närmast från Unit4 där hon var applikationskonsult kring Unit4 Business World (Agresso) och hos oss kommer Charlotte huvudsakligen att fortsätta att jobba med UBW (Agresso) hos våra befintliga och nya kunder. Charlotte började hos oss i september.

Sharmila Rasalingam
Sharmila kommer från Statens Service Center och har där jobbat med systemförvaltning och ekonomiuppdrag hos olika myndigheter. Sharmila kommer hos Sundbom & Partners att jobba med frågor förande Unit4 Business World (Agresso). Hon kommer också att jobba med rent ekonomirelaterade uppdrag. Sharmila börjar hos oss i mitten av november och kommer att sikta in sig mot både statliga och privata kunder, befintliga som nya.

Johan Isoz
Johan har en gedigen bakgrund från affärssystembranschen, med anställningar hos Deltek (Maconomy), Exicom och från Unit4. Johan har jobbat både som projektledare i ERP-projekt och som Account/Service Manager. Hos oss kommer Johan att fokusera på att skapa affärer hos våra Unit4 Business World (Agresso) kunder, både befintliga och nya. Johan började hos oss i oktober.

Ulrika Flink
Ulrika kommer närmast från WSP Sverige och har där haft roller som redovisningschef och controller. Tidigare var Ulrika applikationskonsult och projektledare inom PX Control-verksamheten på AB ÅF. Ulrika kommer framförallt att arbeta som projektledare, upphandlare och verksamhetsutvecklare hos våra kunder. Ulrika börjar direkt efter årsskiftet.

VÄLKOMNA till Sundbomsgänget!

Sundbom & Partners CFO-nätverk har startat igen!

Postad: 2016/11/02

I torsdags den 27 oktober startade Sundbom & Partners CFO-nätverk på nytt.

Under 2011 – 2014 genomförde Sundbom & Partners ca 15 nätverksträffar i ett löst sammansatt nätverk för CFO:er, ekonomichefer och andra beslutsfattande ekonomer från tid- och projektintensiva organisationer, t ex konsultföretag, forskningsverksamheter, arkitektbyråer, reklambyråer, etc.  

Tanken med nätverket är att deltagarna ska få chans att utbyta erfarenheter och kunskaper kring den sortens verksamheter. Tid- och projektintensiva organisationer kräver ett visst fokus och det kan vara oerhört lärorikt att träffa andra som arbetar på samma sätt. Förhoppningsvis leder detta även till att ni kan utveckla er själva och era respektive organisationer.

På önskemål från flera deltagare har vi nu att ”startat om”. Lyckas vi med vår ambition kommer detta åter utvecklas till ett nätverk vi alla kommer ha nytta av.

Kommande möten:

2017-02-23: Ämne: Digitalisering

2017-05-16: Ämne: Styrmodeller

Utöver de två kommande diskussionsämnena framkom följande önskemål om framtida ämnen.

  • Rörliga löner
  • Resursplanering
  • Prognosarbete
  • Ekonomiavdelningen/Controllerns roll
  • Outsourcing
  • Projektadministration
  • Från timaffären till värdebaserad prissättning
  • IFRS 15
  • Momsfrågor, i huvudsak avseende blandad verksamhet
  • Inköpsprocessen
  • Framtidens affärssystem
  • Molnet vad är det
  • mm    

Former för nätverket:

  • S&P organiserar och sammankallar
  • Frukostmöten mellan 8-10
  • Ambulerande platser, dvs ibland hos deltagarnas företag
  • En LinkedIngrupp kommer att återupplivas
  • Workshopform när tid medges
  • Externa talare ibland
  • Första mötet är gratis
  • Kostnad för att delta efter första mötet = 3000 kr per år

Om du är CFO, ekonomichef eller liknande inom en tid- och projektintensiv verksamhet är du välkommen att lämna en intresseanmälan för deltagande.

Skicka ett mail till per.sundbom@sundbompartners.se så får du en inbjudan till nästa träff.

VÄLKOMMEN

 

 

Sundbom & Partners startar underkonsultnätverk

Postad: 2016/09/02

 

Under hösten kommer Sundbom & Partners att bygga upp ett nätverk av fristående konsulter för att förstärka vårt kunderbjudande.

 

”Vi får många nya uppdrag ute hos våra kunder som vi har svårt att bemanna med vår egen personal. Genom att vi tydligt knyter till oss riktigt duktiga system- och ekonomikunniga personer kan vi snabbare lösa kundernas behov.” säger Orvar Lindbäck, Vice VD och ansvarig för att bygga upp nätverket.

 

Idag sysselsätter Sundbom & Partners 4-5 underkonsulter och har ytterligare 4-5 konsulter i ett löst nätverk. Målet är att tydliggöra och förstärka nätverket för att under 2017 nå upp till 30 konsulter som kan representera Sundbom & Partners både hos befintliga och nya kunder.

 

Kontakta Orvar Lindbäck för mer information eller om du är intresserad av att ingå i vårt nya underkonsultnätverk på telefon 070-370 14 67 eller på orvar.lindback@sundbompartners.se