Nyheter

Arkiv

Kategorier

Tengbom väljer Silverbucket

Postad: 2017/11/01

Tengbom blir den 5:e arkitektfirman i ordningen som väljer Silverbucket sedan Sundbom & Partners blev formell återförsäljare av produkten i slutet av augusti 2016. De har under en tid utvärderat och använt Silverbucket inom vissa delar av organisationen men har nu beslutat att införa systemet på bred front i större delar av organisationen. Vi önskar stort lycka till och ser fram emot ett spännande samarbete.

 

Jobbar du med resurs- och projektplanering?

Postad: 2017/10/31

Visst vore det skönt att kunna lägga minimalt med tid på att planera resurser och projekt? Och på så vis få mer tid över till annat.

Kom och ät frukost med oss och samtidigt få lite tips på hur du kan effektivisera din planeringstid. Seminariet är kostnadsfritt.

Målgrupp: För dig som arbetar med någon form av resurs-, projekt- eller aktivitetsplanering.

Läs mer här!

Arkitekterna Krook & Tjäder effektiviserar sin resursplanering

Postad: 2017/10/13

För att ytterligare effektivisera och bli ännu mer proaktiva i sin resursplaneringsprocess är det med stor glädje som vi kan berätta att Arkitekterna Krook & Tjäder AB valt Silverbucket. I dagsläget har utrullning skett på Göteborgskontoret och planen är att inom kort även introducera Silverbucket på övriga kontor. Vi på Sundbom & Partners önskar Arkitekterna Krook & Tjäder stort lycka till!

SGU – Ny kund

Postad: 2017/10/03

logotyp

SGU, Sveriges geologiska undersökning, har givit Sundbom & Partners i uppdrag att projektleda arbete med uppgradering av UBW (Unit4 Business World) samt att arbeta med Systemförvaltning.

Uppdraget startar i oktober och beräknas pågå till juni 2018.

För mer information – kontakta Per Sundbom på 070-590 81 30

Bästa Kickoffen hittills!

Postad: 2017/09/19

Efter några dagar i fjällen tillsammans med nästan hela Sundbom & Partners är vi nu tillbaka på våra arbetsplatser med ny energi. Innehållet på konferensen hade ett tydligt fokus på kunden och det fanns tid för både jobb och nöje. Vi har varvat kanotpaddling och fjällvandring med fokuserat arbete och givande diskussioner.

 

Vilka otroligt vackra höstfärger!

 

Det är ett fantastiskt gäng vi har äran att vara del av och det här har varit den mest lyckade kickoff vi någonsin haft!

Ett stort tack till Fjällbäcken Lodge som levererade både service, mat och komfort i absolut toppklass! Så här skriver de själva om vårt besök… 

 

 

 

Har du lust att hänga med nästa år? Vi söker fler konsulter! Gå in på https://jobs.sundbompartners.se/ och se vad vi kan erbjuda.

 

Brunnberg & Forshed väljer Silverbucket

Postad: 2017/08/25

Det är med stor glädje vi kan berätta att arkitekterna Brunnberg & Forshed har valt Silverbucket för att effektivisera sin resursplanering. Brunnberg & Forshed Arkitektkontor AB blir den femte arkitektfirman som väljer Silverbucket sedan Sundbom & Partners blev formell återförsäljare av produkten i slutet av augusti 2016.

Vi önskar stort lycka till och ser fram ett spännande samarbete.

För mer information, kontakta Mattias Gustafsson, mattias.gustafsson@sundbompartners.se.

Sundbom & Partners rivstartar hösten

Postad: 2017/08/18

Nu har i stort sett alla vi på Sundbom & Partners kommit tillbaka från semestrarna och vi är riktigt hungriga på att ta tag i spännande uppdrag i höst.
För att möta höstens utmaningar förstärker vi vår organisation med följande nya medarbetare:

Yvonne Gugg
Yvonne kommer tillbaka till oss efter fyra år som System Manager på AB ÅF. Hon har en omfattande erfarenhet av konsultbranschen och av affärssystem för konsultbolag och hon har också arbetat med resursplaneringsverktyg hos oss tidigare. Yvonne kommer att tillträda en tjänst den 4 september som Konsultchef för en av våra konsultgrupper. I rollen ingår även en plats i bolagets ledningsgrupp.

Helena Lindqvist
Även Helena är en ”återvändare”. Hon kommer närmast från IVL Svenska Miljöinstitutet där hon arbetat med att arrangera event. Hon har många års erfarenhet av marknadsföring och administration. Hos oss kommer Helena att arbeta internt med marknadsföring och ekonomi och hon kommer även ha rollen som kontorsansvarig. 

VI hälsar Yvonne och Helena hjärtligt välkomna tillbaka till oss på Sundbom & Partners!

För mer information – kontakta Per Sundbom på tel 070-590 81 30

 

Trevlig sommar önskar Sundbom & Partners!

Postad: 2017/06/27

Sundbom & Partners önskar alla kunder och samarbetspartners en riktigt trevlig sommar.

Vi ses igen i augusti, utvilade och fulla av energi, redo att ta oss an höstens utmaningar.

Vi ser fram emot det!

Hälsar vännerna på Sundbom & Partners

 

Gissa vilken fyr det är?
Skriv ett svar i kommentarsfältet

Sundbom & Partners startar tipsblogg

Postad: 2017/06/20

Under de snart tio år som Sundbom & Partners har funnits har vi samlat på oss mängder av bra tips och idéer kring de verksamheter och affärssystem vi jobbar med. Ibland förvånas vi av att så många användare där ute missar enkla handhavanden eller genvägar på grund av att man helt enkelt inte vet om dessa.

Det tänker vi råda bot på.

Med start den 11 augusti kommer vi därför att påbörja en serie blogginlägg där vi publicerar handfasta tips för användare av affärssystemen Agresso (UBW), Maconomy och Visma PX.

Varje fredag kommer vi att publicera ett tips. Det kommer i snitt att bli ett tips per månad och system. Däremellan kommer mer generella, systemoberoende tips kring ekonomi och styrning av främst tid- och projektintensiva verksamheter

Tipsen kommer att innehålla allt ifrån konkreta, nyttiga instruktioner till små, korta inlägg med påminnelser, idéer eller dylikt.

Det kommer också att finnas möjligheter för er att kommentera så kanske vi också kan få igång lite diskussioner om hur man använder systemen smartare.

Vi hoppas att ni kommer att finna dessa tips intressanta och användbara.

Med vänlig hälsning

Vännerna på Sundbom & Partners

För mer information – kontakta Per Sundbom på per.sundbom@sundbompartners.se

 

Tillväxtresan fortsätter!

Postad: 2017/05/19

Sundbom & Partners fortsätter att växa. Hittills har 2017 varit ett fantastiskt år för oss. Många av våra kunder har givit oss fortsatt förtroende i form av nya och förlängda uppdrag, t ex iStone, WSP, Sweco, Tyréns, Metria, LRF Konsult för att nämna några. Vi har också fått förmånen att bekanta oss med nya kunder på, för oss, nya marknader t ex Svevia, Länsstyrelsen, Huge Fastigheter, Stockholms Stad, Göteborgs Stad. En del av dessa via samarbetspartners som Tieto, Preera och Meritmind.

Vårt samarbete med finska Silverbucket har också burit frukt, bland annat hos flera arkitektbyråer.

Vår rekrytering har också varit synnerligen framgångsrik. Vi vill därför hälsa följande nya medarbetare hjärtligt välkomna till Sundbom & Partners:

  • Therese Olofsson
    Therese är vår första ”återvändare” och var vår första anställda redan 2008. Sen gjorde Therese några år på WSP som, bland annat, systemansvarig och förvaltningsledare för Visma PX. Sedan den 2 maj är hon tillbaka hos oss som system- och ekonomikonsult.
  • Annika Wahlström
    Annika kommer närmast från Acando där hon jobbat med redovisning och systemadministration i Maconomy. Tidigare har hon haft roller som Business Controller och Ekonomichef inom ett antal företag. Annika kommer att vara ett välkommet tillskott till vår växande skara av Maconomykonsulter och börjar hos oss i slutet av augusti.
  • Jeanette Olofsson
    Jeanette kommer från Byggmax och innan dess från WSP. Rollerna Jeanette haft har främst varit inriktade på redovisning som redovisningsansvarig etc. Jeanette vill främst jobba med effektivisering och lösningar i gränslandet mellan redovisning och IT.  Jeanette kommer till oss i slutet av augusti.
  • Camilla Bjerendal
    Äntligen en Maconomykonsult till vårt Göteborgskontor! Camilla kommer från Semcon där hon jobbat som redovisningsekonom och systemadministratör. Camillas erfarenhet av ett större, internationellt konsultbolag som använder Maconomy blir ett värdefullt tillskott till vår Maconomygrupp. Camilla börjar i slutet av augusti.
  • Ingela Linder
    Vår Agressosatsning fortsätter och nu får vi ett mycket starkt tillskott. Ingela kommer närmast från Unit4 där hon under mer än tio år haft olika roller såsom applikations-, support- och affärskonsult samt även varit processansvarig. Hennes specialitet är Budget to Control men hon behärskar självklart övriga delar av Agresso också. Vi hälsar Ingela välkommen i slutet av augusti.

Dessa nya konsulter är tillgängliga för nya uppdrag direkt efter sommaren. Hör av er om ni redan nu vill boka upp någon av dem inför hösten. Efterfrågan är stor så det gäller att vara ute i god tid.

Stockholm 2017-05-19

Per Sundbom, VD