Nyheter

Arkiv

Kategorier

Sundbom & Partners CFO-nätverk har startat igen!

Postad: 2016/11/02

I torsdags den 27 oktober startade Sundbom & Partners CFO-nätverk på nytt.

Under 2011 – 2014 genomförde Sundbom & Partners ca 15 nätverksträffar i ett löst sammansatt nätverk för CFO:er, ekonomichefer och andra beslutsfattande ekonomer från tid- och projektintensiva organisationer, t ex konsultföretag, forskningsverksamheter, arkitektbyråer, reklambyråer, etc.  

Tanken med nätverket är att deltagarna ska få chans att utbyta erfarenheter och kunskaper kring den sortens verksamheter. Tid- och projektintensiva organisationer kräver ett visst fokus och det kan vara oerhört lärorikt att träffa andra som arbetar på samma sätt. Förhoppningsvis leder detta även till att ni kan utveckla er själva och era respektive organisationer.

På önskemål från flera deltagare har vi nu att ”startat om”. Lyckas vi med vår ambition kommer detta åter utvecklas till ett nätverk vi alla kommer ha nytta av.

Kommande möten:

2017-02-23: Ämne: Digitalisering

2017-05-16: Ämne: Styrmodeller

Utöver de två kommande diskussionsämnena framkom följande önskemål om framtida ämnen.

  • Rörliga löner
  • Resursplanering
  • Prognosarbete
  • Ekonomiavdelningen/Controllerns roll
  • Outsourcing
  • Projektadministration
  • Från timaffären till värdebaserad prissättning
  • IFRS 15
  • Momsfrågor, i huvudsak avseende blandad verksamhet
  • Inköpsprocessen
  • Framtidens affärssystem
  • Molnet vad är det
  • mm    

Former för nätverket:

  • S&P organiserar och sammankallar
  • Frukostmöten mellan 8-10
  • Ambulerande platser, dvs ibland hos deltagarnas företag
  • En LinkedIngrupp kommer att återupplivas
  • Workshopform när tid medges
  • Externa talare ibland
  • Första mötet är gratis
  • Kostnad för att delta efter första mötet = 3000 kr per år

Om du är CFO, ekonomichef eller liknande inom en tid- och projektintensiv verksamhet är du välkommen att lämna en intresseanmälan för deltagande.

Skicka ett mail till per.sundbom@sundbompartners.se så får du en inbjudan till nästa träff.

VÄLKOMMEN

 

 

Sundbom & Partners startar underkonsultnätverk

Postad: 2016/09/02

 

Under hösten kommer Sundbom & Partners att bygga upp ett nätverk av fristående konsulter för att förstärka vårt kunderbjudande.

 

”Vi får många nya uppdrag ute hos våra kunder som vi har svårt att bemanna med vår egen personal. Genom att vi tydligt knyter till oss riktigt duktiga system- och ekonomikunniga personer kan vi snabbare lösa kundernas behov.” säger Orvar Lindbäck, Vice VD och ansvarig för att bygga upp nätverket.

 

Idag sysselsätter Sundbom & Partners 4-5 underkonsulter och har ytterligare 4-5 konsulter i ett löst nätverk. Målet är att tydliggöra och förstärka nätverket för att under 2017 nå upp till 30 konsulter som kan representera Sundbom & Partners både hos befintliga och nya kunder.

 

Kontakta Orvar Lindbäck för mer information eller om du är intresserad av att ingå i vårt nya underkonsultnätverk på telefon 070-370 14 67 eller på orvar.lindback@sundbompartners.se

Affärsansvarig Unit4 Business World – Sundbom & Partners expanderar

Postad: 2016/06/03

Vi söker en engagerad Affärsansvarig till vårt expansiva tjänsteområde Unit4 Business World (Agresso). Drivs du av att skapa relationer med kunder, sälja in tjänster inom ekonomiområdet och jobba i en organisation med korta beslutsvägar? Då kan du vara den vi söker.

Sundbom & Partners är ett värderingsstyrt konsultföretag, som levererar produktoberoende verksamhets-, system- och ekonomikonsulter.  Konsulterna är bland annat experter på ekonomisystemen Maconomy, Visma PX och Unit4 Business World (Agresso). Sundbom & Partner ser till att kunden får rätt system, rätt processer och rätt kompetens så att kundens ekonomiavdelning fungerar smidigt och tryggt.  Sundbom & Partner är också oberoende upphandlingskonsulter.

Sundbom & Partners vision är att vara den ledande leverantören till uppdrags- och projektverksamheter.

Företaget finns i ljusa lokaler på Kungsgatan i Stockholm samt i Göteborg.

 

Vad innebär arbetet?

Som Affärsansvarig för tjänsteområdet UBW ansvarar du för både försäljning och för utökning av gruppen kring affärssystemet Unit4 Business World. Du rapporterar till VD. Våra beslutsvägar är korta.

I dina arbetsuppgifter ingår:

  • Expandera tjänsteområdet och finna nya kunder
  • Förvalta och vidareutveckla vissa befintliga kunder
  • Vara aktiv i marknadsföringsaktiviteter för området
  • ”Omvärldsbevakning” – bevakning av marknaden
  • Vid expansionen, medverka vid rekryteringen av konsulter till området
  • Även sälja Sundbom & Partners totala utbud

 

Vem söker vi?

Vi söker dig som ser denna tjänst som en utmaning, att ansvara för försäljning för ett område, samt att få vara med och bygga upp ett värderingsstyrt konsultbolag till ett större och framgångsrikt bolag.

Affärsansvarig skall ha erfarenhet av:

  • Konsultförsäljning i flera år med dokumenterad framgång
  • Nätverk hos företag på VD/CFO nivå, med UBW – produkter, gärna tjänsteproducerande verksamheter.
  • Affärsmässig kunskap/förståelse inom ekonomi
  • Arbeta enligt en given säljprocess med leadsgenerering, prospektering, offerering, avtalshantering eller liknande

Meriterande:

  • Bevisad erfarenhet av uppföljning, styrning inom ekonomi
  • Kunskap om affärssystem från branschen (Agresso, Maconomy, Visma PX, etc.)
  • Kännedom om projektplanering/resursplanering

Du är som person är förtroendegivande, socialt utåtriktad, lyhörd och relationsskapare. Du har affärsmässigt driv, tycker om att göra affärer och har en förmåga att sätta mål, engagera och följa upp dina kunder.


Kontaktpersoner

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis Executive och kontakta gärna rekryteringskonsulterna Charlotte Ahlquist 073-506 72 05 charlotte.ahlquist@se.experis.com alternativt Karin Steen 0709-400806.

Klicka här för att komma till ansökan 

Nya medarbetare

Postad: 2016/04/28

Vi hälsar Maria Höglund och Anna Malmquist välkomna till oss på Sundbom & Partners.

  • Maria kommer närmast från JKL och börjar hos oss i maj.
  • Anna kommer närmast från en tjänst som Product Manager på Unit4 och börjar i september på vårt Göteborgskontor.

Hjärtligt Välkomna!

För mer information – kontakta Konsultchef Orvar Lindbäck på 070-370 14 67 eller orvar.lindback@sundbompartners.se

Nya kunder – nya uppdrag – nya satsningar

Postad: 2016/04/28

2016 har börjat på ett väldigt gynsamt sätt för oss, berättar Per Sundbom – VD på Sundbom & Partners.

Vi har fått flera nya spännande kunder, däribland SEI – Stockholm Environmental Institute, Metria, Svensk Markservice, HBV, Stokab m fl.
Dessutom har flera av våra befintliga kunder valt att förlänga våra uppdrag eller beställt nya uppdrag, bland annat Tengbom, Knightec, Digital Route, iStone, Energiforsk, WSP för att nämna några.

Vårt erbjudande kring Systemförvaltning har också mottagits på ett positivt sätt med flera nya kunder, fortsätter Per.

Under 2016 genomför vi också en ordentlig satsning på att stärka upp oss resursmässigt inom Unit4 Business World (Agresso) med flera nya rekryteringar. Även inom Maconomyområdet rekryterar vi flera nya konsulter.

För mer information – kontakta Per Sundbom på tel 070-590 81 30 eller på per.sundbom@sundbompartners.se

Sundbom & Partners flyttar!

Postad: 2016/05/25

Åh nej – inte nu igen!

 

Jo – nu är det dags igen – Sundbom & Partners flyttar.

Från och med den 1 juni hittar ni oss på vårt nya, fina kontor på 
Kungsgatan 44, ovanpå Kungshallen.
 

Denna gång flyttar vi till en helt egen lokal vilket känns fantastiskt.

Så nu tänkte vi inte flytta igen på ett tag…

 Vi ses!

Hälsar vännerna på Sundbom & Partners

 

Dessa nya uppgifter gäller från och med 1 juni:

Sundbom & Partners AB
Kungsgatan 44, 5 tr
111 35 STOCKHOLM
Tel: 08- 54 54 39 00

www.sundbompartners.se

Sundbom & Partners öppnar kontor i Göteborg och etablerar region Väst!

Postad: 2016/02/24

Sundbom & Partners har ett flertal kunder i västra Sverige och efterfrågan på våra tjänster ökar kontinuerligt. Därför har vi nu beslutat att etablera ett regionkontor i Göteborg och därmed förbättra vår service genom ökad lokal närvaro.

Per A

Per Aldenstig har engagerats som regionchef med ansvar för att genomföra denna etablering. Rekrytering av ekonomi- och systemkonsulter pågår.
Per har under många år arbetat i Volvokoncernen inom ekonomi och finans både i Sverige och utomlands. Denna bakgrund tillsamman med Pers gedigna erfarenhet av att driva förändringsprocesser kommer att vara ett starkt tillskott till Sundbom & Partners kompetens.

För mer information, kontakta:

– Per Sundbom, VD – 070–590 81 30
– Per Aldenstig, Regionchef – 076–517 40 60

Nya medarbetare

Postad: 2016/01/29

Vi hälsar Freja Anderson och Malin Stockman välkomna till oss på Sundbom & Partners.

  • Freja kommer närmast från en tjänst som Ekonom på Statens Service Center. Freja ska förstärka våra ekonomi- och affärssystemsteam, huvudsakligen med konsultation kring ekonomi och Unit4 Business World. Freja börjar den 1 februari 2016.
  • Malin kommer från Valea där hon varit Controller sedan 2010. Innan dess har Malin haft anställningar och uppdrag, bland annat på Epsilon, ÅF, Sigma, Rottneros m fl. Även Malin kommer att försärka våra ekonomi- och affärssystemsteam, huvudsakligen med konsultation kring kvalificerade redovisningsfrågor, systemimplementationer mm. Malin börjar den 1 mars 2016.

Hjärtligt Välkomna!

För mer information – kontakta Konsultchef Orvar Lindbäck på 070-370 14 67 eller orvar.lindback@sundbompartners.se

Ny styrelseledamot

Postad: 2016/01/29

Karin Steen

För att ytterligare förstärka styrelsen i Sundbom & Partners har Karin Steen utsetts till ny styrelseledamot.

Karin har varit verksam i IT- och konsultbranschen i mer än 25 år, bland annat som delägare och styrelseledamot i Knowit vid börsintroduktionen, samt inom Meta Group, Actit och Banqsoft. Under senare år har hon även fokuserat på styrelsearbete, är certifierad styrelseledamot och har uppdrag i flera styrelser bl.a. som styrelseordförande hos Gefle Testteknik, Språkkonsulterna och Styrelsekraft alumni Sth. Karin har även en gedigen kompetens som konsult inom affärssystem, projektledning, management mm.

”Karin, som sedan tidigare känner vårt bolag väl, kommer i sitt styrelseuppdrag att tillföra erfarenhet från vår bransch och även välbehövd styrelsekompetens till bolaget. Sundbom & Partners står, sedan vissa ägarförändringar genomfördes under hösten, inför en tuff expansionsplan och då är Karins tillskott väldigt värdefullt” säger Per Sundbom, VD och huvudägare.

För mer information, kontakta Per Sundbom, VD på tel 070-590 81 30

Ny styrelseordförande i Sundbom & Partners AB

Postad: 2015/12/01

Edward-Ardo-2

I samband med en förändring av ägarbilden i Sundbom & Partners har Edward Ardow utsetts till Styrelseordförande.

Edward Ardow började sin karriär som administrativ chef på Litton Industires Nord Europa kontor. Han var en av grundarna till Cominvest Gruppen, ett dataleasing företag med verksamhet över hela Europa. Han har varit aktiv inom It, fastighets/finans riskkapital och –branschen. Edward är en av grundarna till Experia Corporate Finance. Han var med och startade Experia Capital Associates med verksamhet i Europa, USA, och Asien. Är f n styrelseordförande i ett antal tillväxtbolag samt styrelseledamot i ett fastighetsbolag.

”Edward kommer att tillföra välbehövd erfarenhet och styrelsekompetens till bolaget vilket kommer att vara värdefullt i vår fortsatta utveckling och expansion” säger Per Sundbom, som från i somras åter är VD i bolaget och numera även huvudägare.

För mer information, kontakta Per Sundbom, VD på tel 070-590 81 30