Nyheter

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sundbom & Partners öppnar kontor i Göteborg och etablerar region Väst!

Postad: 2016/02/24

Sundbom & Partners har ett flertal kunder i västra Sverige och efterfrågan på våra tjänster ökar kontinuerligt. Därför har vi nu beslutat att etablera ett regionkontor i Göteborg och därmed förbättra vår service genom ökad lokal närvaro.

Per A

Per Aldenstig har engagerats som regionchef med ansvar för att genomföra denna etablering. Rekrytering av ekonomi- och systemkonsulter pågår.
Per har under många år arbetat i Volvokoncernen inom ekonomi och finans både i Sverige och utomlands. Denna bakgrund tillsamman med Pers gedigna erfarenhet av att driva förändringsprocesser kommer att vara ett starkt tillskott till Sundbom & Partners kompetens.

För mer information, kontakta:

– Per Sundbom, VD – 070–590 81 30
– Per Aldenstig, Regionchef – 076–517 40 60

Nya medarbetare

Postad: 2016/01/29

Vi hälsar Freja Anderson och Malin Stockman välkomna till oss på Sundbom & Partners.

  • Freja kommer närmast från en tjänst som Ekonom på Statens Service Center. Freja ska förstärka våra ekonomi- och affärssystemsteam, huvudsakligen med konsultation kring ekonomi och Unit4 Business World. Freja börjar den 1 februari 2016.
  • Malin kommer från Valea där hon varit Controller sedan 2010. Innan dess har Malin haft anställningar och uppdrag, bland annat på Epsilon, ÅF, Sigma, Rottneros m fl. Även Malin kommer att försärka våra ekonomi- och affärssystemsteam, huvudsakligen med konsultation kring kvalificerade redovisningsfrågor, systemimplementationer mm. Malin börjar den 1 mars 2016.

Hjärtligt Välkomna!

För mer information – kontakta Konsultchef Orvar Lindbäck på 070-370 14 67 eller orvar.lindback@sundbompartners.se

Ny styrelseledamot

Postad: 2016/01/29

Karin Steen

För att ytterligare förstärka styrelsen i Sundbom & Partners har Karin Steen utsetts till ny styrelseledamot.

Karin har varit verksam i IT- och konsultbranschen i mer än 25 år, bland annat som delägare och styrelseledamot i Knowit vid börsintroduktionen, samt inom Meta Group, Actit och Banqsoft. Under senare år har hon även fokuserat på styrelsearbete, är certifierad styrelseledamot och har uppdrag i flera styrelser bl.a. som styrelseordförande hos Gefle Testteknik, Språkkonsulterna och Styrelsekraft alumni Sth. Karin har även en gedigen kompetens som konsult inom affärssystem, projektledning, management mm.

”Karin, som sedan tidigare känner vårt bolag väl, kommer i sitt styrelseuppdrag att tillföra erfarenhet från vår bransch och även välbehövd styrelsekompetens till bolaget. Sundbom & Partners står, sedan vissa ägarförändringar genomfördes under hösten, inför en tuff expansionsplan och då är Karins tillskott väldigt värdefullt” säger Per Sundbom, VD och huvudägare.

För mer information, kontakta Per Sundbom, VD på tel 070-590 81 30

Ny styrelseordförande i Sundbom & Partners AB

Postad: 2015/12/01

Edward-Ardo-2

I samband med en förändring av ägarbilden i Sundbom & Partners har Edward Ardow utsetts till Styrelseordförande.

Edward Ardow började sin karriär som administrativ chef på Litton Industires Nord Europa kontor. Han var en av grundarna till Cominvest Gruppen, ett dataleasing företag med verksamhet över hela Europa. Han har varit aktiv inom It, fastighets/finans riskkapital och –branschen. Edward är en av grundarna till Experia Corporate Finance. Han var med och startade Experia Capital Associates med verksamhet i Europa, USA, och Asien. Är f n styrelseordförande i ett antal tillväxtbolag samt styrelseledamot i ett fastighetsbolag.

”Edward kommer att tillföra välbehövd erfarenhet och styrelsekompetens till bolaget vilket kommer att vara värdefullt i vår fortsatta utveckling och expansion” säger Per Sundbom, som från i somras åter är VD i bolaget och numera även huvudägare.

För mer information, kontakta Per Sundbom, VD på tel 070-590 81 30

Nya medarbetare

Postad: 2015/06/23

Vi hälsar Lien Nguyenoch Mattias Gustafssonvälkomna till oss på Sundbom & Partners.

  • Lien kommer närmast från en tjänst som Projektadministratör på Sweco. Hon är utbildad i affärssystemprogrammet på Högskolan i Halmstad med inriktning på Informatik. Lien ska förstärka vårt affärssystemsteam, huvudsakligen med konsultation kring Maconomy och tester. Lien börjar den 17 juni 2015.
  • Mattias kommer från Statens Service Center där han varit avdelningschef. Innan dess jobbade han på Unit4, bland annat som Konsultchef, Produktchef för Integration samt tjänsteansvarig för E-handel. Mattias blir Affärsområdeschef för MPI (Marstrand Planning Intelligence) hos Sundbom & Partners och kommer att ingå i vår ledningsgrupp. Mattias börjar den 1 september 2015.

Hjärtligt Välkomna!

För mer information – kontakta VD Per Sundbom på 070-590 81 30 eller per.sundbom@sundbompartners.se

Sundbom & Partners blir återförsäljare av Silverbucket i Sverige

Postad: 2016/09/08

Sundbom & Partners AB har ingått ett partnersamarbete med det finländska företaget Silverbucket OY avseende deras projekt- och resurshanteringsverktyg med samma namn. Sundbom & Partners kommer att sälja Silverbuckets molntjänst tillsammans med support och konsultativa tjänster, främst riktade mot den svenska marknaden.

”Vi har varit aktiva i Sverige sedan början av 2015 och funnit att det finns en stor efterfrågan efter våra produkter och tjänster. Vi är glada att vi tillsammans med Sundbom & Partners kan stärka våra marknadsandelar i Sverige. De har ett stort nätverk och djup kompetens inom projektintensiva verksamheter, vilket kommer att hjälpa oss växa i Sverige. Att stötta våra svenska kunder via denna partnerkanal är också väldigt fördelaktigt för kunderna.”, säger Silverbuckets VD, Tuomas Mikkola.

”Vi har länge hjälpt kunder verksamma inom projektintensiva verksamheter. Ett generellt problem för denna kundgrupp har varit svårigheten att få en snabb och bra överblick över projekt- och bemanningssituationen inom verksamheten. Silverbucket erbjuder ett förträffligt verktyg för att få kontroll över denna situation. Det är enkelt att använda och implementeras på väldigt kort tid, kunden ser resultat direkt. Vi är väldigt glada över detta nya partnerskap med Silverbucket och ser fram emot att presentera deras produkt för den svenska marknaden.”, säger Mattias Gustafsson – produktansvarig på Sundbom & Partners AB.

För mer information: 

– Silverbucket Oy, CEO Tuomas Mikkola, tel. +358 40 719 2923, tuomas.mikkola@silverbucket.com
– Sundbom & Partners AB, Product Manager Mattias Gustafsson, tel. +46 70 229 7454, mattias.gustafsson@sundbompartners.se

 
 

Lyckad KickOff – nästa år vill vi vara 10 fler!

Postad: 2016/09/18

Sundbom & Partners har precis genomfört en väldigt lyckad KickOff på Gotland.

Konferens blandades med cykling, frågeorientering, massor med god mat och dryck.

Tema för KickOffen var ”Expansion” och nästa år sätter vi som mål att vara minst 10 konsulter till.

Är du intresserad av att följa med på nästa års KickOff så kontaktar du någon av våra konsultchefer:

– Katarina Granstrand: 073-343 41 69

– Mattias Gustafsson: 070-229 74 54

– Per Aldenstig: 076-517 40 60

 

 

Nyrens Arkitektkontor AB väljer Silverbucket

Postad: 2016/09/21

 

Det är med stor glädje vi kan berätta att Nyréns Arkitektkontor AB har valt Silverbucket för att effektivisera sin resursplaneringsprocess.

 

Nyréns Arkitektkontor blir den första kunden som väljer Silverbucket sedan Sundbom & Partners blev formell återförsäljare av produkten i slutet av augusti.

 

Vi önskar Nyréns Arkitektkontor stort lycka till och ser fram ett spännande samarbete

 

 

För ytterligare information – kontakta Mattias Gustafsson, 070-229 74 54