AKTUELLT

Arkiv

Kategorier

Nytt år – nya medarbetare!

Postad: 2017/01/10

Det är med stor glädje vi startar 2017 med att hälsa nya medarbetare välkomna till Sundbom & Partners!


Patrik Pinjemo

Patrik kommer närmast från Unit4 och kommer att jobba som konsult inom Unit4 Business World (Agresso) hos oss. Patrik börjar i mars.

Bethlehem Adnew
Bethlehem kommer från Statens Servicecenter. Hos oss kommer hon att jobba med redovisning och Unit4 Business World. Bethlehem börjar hos oss i mars.

VÄLKOMNA till Sundbomsgänget!

 

Sundbomdagen 2017

Postad: 2017/01/10

 Javisst – vi kommer att genomföra Sundbomdagen även 2017!

Sundbomdagen 2016 blev en succé!

 Därför genomför vi den igen 2017.
 
 
Den 13 mars ses vi kl 13:00 på Hotel Hilton vid Slussen i Stockholm.
 
Denna gång kommer vi att fokusera på det aktuella ämnet ”Digitalisering” fast ur ett affärssystems- och ekonomiavdelningsperspektiv.
Ett flertal systemleverantörer kommer att vara på plats.
Intressanta seminarier kommer att hållas.
Nytt 2017 är att vi kommer att genomföra en paneldebatt om just Digitalisering.
 
Precis som förra gången kommer vi att avsluta med ett spännande och underhållande föredrag samt middag
Denna gång får vi lyssna till Fredrik Lindström
 
Vi kommer att hålla på från 13:00 till ca 21:00 för de som stannar på middagen.
 
Målgrupp för Sundbomdagen är främst beslutsfattare och ekonomer på verksamheter som arbetar med tid och projekt, t ex konsultföretag, forskningsverksamheter, arkitekter, reklam och kommunikationsbyråer, advokater och liknande.
 
Om du i december inte fick ett ”Save-the-date” mail, och ingår i målgruppen ovan, och vill delta – skicka ett mail till per.sundbom@sundbompartners.se så ser jag till att du får en inbjudan.
 
En riktig inbjudan med program kommer i slutet av januari.
 
Även detta år är Sundbomdagen gratis.
 
Vi ses väl den 13 mars 2017?
 
 
 
 

Metria AB väljer SilverBucket

Postad: 2016/12/22

Det är med stor glädje vi kan berätta att Metria AB har valt Silverbucket för att effektivisera sin resursplanering.

Metria AB blir vår andra kund som väljer Silverbucket sedan Sundbom & Partners blev formell återförsäljare av produkten i slutet av augusti.

Vi önskar Metria stort lycka till och ser fram ett spännande samarbete.

 

För ytterligare information – kontakta Mattias Gustafsson, 070-229 74 54

 

Ny adress i Göteborg

Postad: 2016/12/01

Idag går flyttlasset i Göteborg.

Vi flyttar in i nya lokaler på Kungsgatan 41.

Välkomna att hälsa på!

Kontakt:

Per Aldenstig – Regionchef
076-517 40 60
per.aldenstig@sundbompartners.se

Kungsgatan 41
411 15 GÖTEBORG

Använder ni Agresso – Unit4 Business World och behöver hjälp?

Postad: 2016/11/22

Sundbom & Partners är ett helt oberoende konsultbolag, vilket särskiljer oss från de flesta andra aktörer på marknaden. Vi säljer inga affärssystem utan vårt fokus ligger på att hjälpa våra kunder att få ordning på sina system och processer.

Som enda konsultbolag kan vi erbjuda mycket kvalificerade konsulttjänster, inte enbart inom UBW (Agresso) utan även inom systemen Maconomy, Visma PX och Xledger.

Vi kan bland annat hjälpa er med:

  • projektledning vid implementation/uppgraderingar
  • rapportbyggande
  • applikationskonsultation
  • integrationer och konverteringar
  • systemförvaltning
  • re-analys inför större förändringar
  • rent ekonomiarbete på ekonomiavdelningen

Vi har funnits sedan 2008 och är nu ca 25 medarbetare. Våra kontor finns i Stockholm och Göteborg.

Våra styrkor är, förutom vårt systemkunnande, brett verksamhets- och ekonomikunnande.

Vi hjälper våra kunder att få rätt system, rätt processer och rätt kompetens på ekonomiavdelningen.

Vi är speciellt duktiga på tid – och projektintensiva verksamheter men har också stor erfarenhet från andra branscher och offentlig verksamhet.

Bland företag och organisationer vi hjälp finns bland annat Sweco, ÅF, WSP, Tyréns, Rejlers, iStone, Sigma, Knowit, Nordic Morning, Tengbom, Enea, Stockholm Stad, Riksbyggen, Santander, Skanska, Aleris, samt många fler.

Välkommen att kontakta:

 

Varför jobbar man hos Sundbom & Partners?

Postad: 2016/11/16

Vi genomförde nyligen en anonym enkät hos våra medarbetare om varför man valt att jobba hos oss och vad det är som gör att man stannar kvar.

Vi är väldigt stolta över de uttalanden som blev resultatet av enkäten.

Läs mer här.

 

Välkomna, våra nya suveräna medarbetare!

Postad: 2016/11/03

Under sommaren och hösten har vi fortsatt att rekrytera och hälsar därför följande nya medarbetare välkomna!

Charlotte Aspengren
Charlotte kommer närmast från Unit4 där hon var applikationskonsult kring Unit4 Business World (Agresso) och hos oss kommer Charlotte huvudsakligen att fortsätta att jobba med UBW (Agresso) hos våra befintliga och nya kunder. Charlotte började hos oss i september.

Sharmila Rasalingam
Sharmila kommer från Statens Service Center och har där jobbat med systemförvaltning och ekonomiuppdrag hos olika myndigheter. Sharmila kommer hos Sundbom & Partners att jobba med frågor förande Unit4 Business World (Agresso). Hon kommer också att jobba med rent ekonomirelaterade uppdrag. Sharmila börjar hos oss i mitten av november och kommer att sikta in sig mot både statliga och privata kunder, befintliga som nya.

Johan Isoz
Johan har en gedigen bakgrund från affärssystembranschen, med anställningar hos Deltek (Maconomy), Exicom och från Unit4. Johan har jobbat både som projektledare i ERP-projekt och som Account/Service Manager. Hos oss kommer Johan att fokusera på att skapa affärer hos våra Unit4 Business World (Agresso) kunder, både befintliga och nya. Johan började hos oss i oktober.

Ulrika Flink
Ulrika kommer närmast från WSP Sverige och har där haft roller som redovisningschef och controller. Tidigare var Ulrika applikationskonsult och projektledare inom PX Control-verksamheten på AB ÅF. Ulrika kommer framförallt att arbeta som projektledare, upphandlare och verksamhetsutvecklare hos våra kunder. Ulrika börjar direkt efter årsskiftet.

VÄLKOMNA till Sundbomsgänget!

Sundbom & Partners CFO-nätverk har startat igen!

Postad: 2016/11/02

I torsdags den 27 oktober startade Sundbom & Partners CFO-nätverk på nytt.

Under 2011 – 2014 genomförde Sundbom & Partners ca 15 nätverksträffar i ett löst sammansatt nätverk för CFO:er, ekonomichefer och andra beslutsfattande ekonomer från tid- och projektintensiva organisationer, t ex konsultföretag, forskningsverksamheter, arkitektbyråer, reklambyråer, etc.  

Tanken med nätverket är att deltagarna ska få chans att utbyta erfarenheter och kunskaper kring den sortens verksamheter. Tid- och projektintensiva organisationer kräver ett visst fokus och det kan vara oerhört lärorikt att träffa andra som arbetar på samma sätt. Förhoppningsvis leder detta även till att ni kan utveckla er själva och era respektive organisationer.

På önskemål från flera deltagare har vi nu att ”startat om”. Lyckas vi med vår ambition kommer detta åter utvecklas till ett nätverk vi alla kommer ha nytta av.

Kommande möten:

2017-02-23: Ämne: Digitalisering

2017-05-16: Ämne: Styrmodeller

Utöver de två kommande diskussionsämnena framkom följande önskemål om framtida ämnen.

  • Rörliga löner
  • Resursplanering
  • Prognosarbete
  • Ekonomiavdelningen/Controllerns roll
  • Outsourcing
  • Projektadministration
  • Från timaffären till värdebaserad prissättning
  • IFRS 15
  • Momsfrågor, i huvudsak avseende blandad verksamhet
  • Inköpsprocessen
  • Framtidens affärssystem
  • Molnet vad är det
  • mm    

Former för nätverket:

  • S&P organiserar och sammankallar
  • Frukostmöten mellan 8-10
  • Ambulerande platser, dvs ibland hos deltagarnas företag
  • En LinkedIngrupp kommer att återupplivas
  • Workshopform när tid medges
  • Externa talare ibland
  • Första mötet är gratis
  • Kostnad för att delta efter första mötet = 3000 kr per år

Om du är CFO, ekonomichef eller liknande inom en tid- och projektintensiv verksamhet är du välkommen att lämna en intresseanmälan för deltagande.

Skicka ett mail till per.sundbom@sundbompartners.se så får du en inbjudan till nästa träff.

VÄLKOMMEN

 

 

Sundbom & Partners startar underkonsultnätverk

Postad: 2016/09/02

 

Under hösten kommer Sundbom & Partners att bygga upp ett nätverk av fristående konsulter för att förstärka vårt kunderbjudande.

 

”Vi får många nya uppdrag ute hos våra kunder som vi har svårt att bemanna med vår egen personal. Genom att vi tydligt knyter till oss riktigt duktiga system- och ekonomikunniga personer kan vi snabbare lösa kundernas behov.” säger Orvar Lindbäck, Vice VD och ansvarig för att bygga upp nätverket.

 

Idag sysselsätter Sundbom & Partners 4-5 underkonsulter och har ytterligare 4-5 konsulter i ett löst nätverk. Målet är att tydliggöra och förstärka nätverket för att under 2017 nå upp till 30 konsulter som kan representera Sundbom & Partners både hos befintliga och nya kunder.

 

Kontakta Orvar Lindbäck för mer information eller om du är intresserad av att ingå i vårt nya underkonsultnätverk på telefon 070-370 14 67 eller på orvar.lindback@sundbompartners.se

Affärsansvarig Unit4 Business World – Sundbom & Partners expanderar

Postad: 2016/06/03

Vi söker en engagerad Affärsansvarig till vårt expansiva tjänsteområde Unit4 Business World (Agresso). Drivs du av att skapa relationer med kunder, sälja in tjänster inom ekonomiområdet och jobba i en organisation med korta beslutsvägar? Då kan du vara den vi söker.

Sundbom & Partners är ett värderingsstyrt konsultföretag, som levererar produktoberoende verksamhets-, system- och ekonomikonsulter.  Konsulterna är bland annat experter på ekonomisystemen Maconomy, Visma PX och Unit4 Business World (Agresso). Sundbom & Partner ser till att kunden får rätt system, rätt processer och rätt kompetens så att kundens ekonomiavdelning fungerar smidigt och tryggt.  Sundbom & Partner är också oberoende upphandlingskonsulter.

Sundbom & Partners vision är att vara den ledande leverantören till uppdrags- och projektverksamheter.

Företaget finns i ljusa lokaler på Kungsgatan i Stockholm samt i Göteborg.

 

Vad innebär arbetet?

Som Affärsansvarig för tjänsteområdet UBW ansvarar du för både försäljning och för utökning av gruppen kring affärssystemet Unit4 Business World. Du rapporterar till VD. Våra beslutsvägar är korta.

I dina arbetsuppgifter ingår:

  • Expandera tjänsteområdet och finna nya kunder
  • Förvalta och vidareutveckla vissa befintliga kunder
  • Vara aktiv i marknadsföringsaktiviteter för området
  • ”Omvärldsbevakning” – bevakning av marknaden
  • Vid expansionen, medverka vid rekryteringen av konsulter till området
  • Även sälja Sundbom & Partners totala utbud

 

Vem söker vi?

Vi söker dig som ser denna tjänst som en utmaning, att ansvara för försäljning för ett område, samt att få vara med och bygga upp ett värderingsstyrt konsultbolag till ett större och framgångsrikt bolag.

Affärsansvarig skall ha erfarenhet av:

  • Konsultförsäljning i flera år med dokumenterad framgång
  • Nätverk hos företag på VD/CFO nivå, med UBW – produkter, gärna tjänsteproducerande verksamheter.
  • Affärsmässig kunskap/förståelse inom ekonomi
  • Arbeta enligt en given säljprocess med leadsgenerering, prospektering, offerering, avtalshantering eller liknande

Meriterande:

  • Bevisad erfarenhet av uppföljning, styrning inom ekonomi
  • Kunskap om affärssystem från branschen (Agresso, Maconomy, Visma PX, etc.)
  • Kännedom om projektplanering/resursplanering

Du är som person är förtroendegivande, socialt utåtriktad, lyhörd och relationsskapare. Du har affärsmässigt driv, tycker om att göra affärer och har en förmåga att sätta mål, engagera och följa upp dina kunder.


Kontaktpersoner

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis Executive och kontakta gärna rekryteringskonsulterna Charlotte Ahlquist 073-506 72 05 charlotte.ahlquist@se.experis.com alternativt Karin Steen 0709-400806.

Klicka här för att komma till ansökan