Behöver ni upphandla nytt affärssystem? I så fall hjälper våra konsulter till att hitta en lösning som är optimal för just era verksamhetsbehov. Det är inte alltid helt tydligt om organisationen faktiskt behöver ett nytt affärssystem, därför börjar vi alltid med att kartlägga era behov. Steg ett är att analysera och identifiera vad som inte fungerar. Visar det sig vara nödvändigt att gå ifrån den lösning ni har idag så behöver ni göra en upphandling. Ett affärssystem är inte något man bara googlar sig till och hittar rätt på en gång. Det är många faktorer att ta hänsyn till.
Att hitta rätt systemstöd för en verksamhet är en stor utmaning som ofta kräver betydligt mer tid och resurser än vad man från början har räknat med. Det finns en uppsjö av ekonomi- och affärssystem på den nordiska marknaden. Bara att filtrera fram vilka som har funktioner som kan stödja just ert behov kan verka övermäktigt. Många har dessutom andra befintliga system och verktyg som kanske måste integreras i det nya affärssystemet för att kunna skapa den optimala lösningen.
Sundbom & Partners är leverantörsoberoende och har mångårig erfarenhet från systemupphandling. I första hand av affärssystem med starka integrerade moduler för projektredovisning och effektiva processer för verksamheter som jobbar i projekt och mäter sin tid. Vi använder en beprövad metodik när vi arbetar med upphandling för att kunna hitta rätt lösning för just er. Kundens behov står alltid i vårt fokus. Vi rekommenderar aldrig en upphandling om det inte är direkt nödvändigt för verksamheten. Målet när vi hjälper till vid en upphandling är att ni i slutänden ska ha ett fungerande affärssystem som bidrar till effektivisering och ökad lönsamhet.
Vill du veta mer om systemupphandling är du välkommen att fylla i kontaktformuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan. Det går även bra att kontakta:
Orvar Lindbäck – 070-370 14 67 – orvar.lindback@sundbompartners.se
Per Sundbom – 070-590 81 30 – per.sundbom@sundbompartners.se